کد خبر: ۱۰۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 02 August 2017
بانكداري ايراني -صندوق هاي سرمايه گذاري متعلق به بانكها در بازار سرمايه طي شش ماه گذشته بازدهي مناسبي را ثبت كردند .
بانكداري ايراني -صندوق هاي سرمايه گذاري متعلق به بانكها در بازار سرمايه  طي شش ماه گذشته بازدهي مناسبي را ثبت كردند . 

به گزارش بانكداري ايراني  ، در حال حاضر در بازارهاي مالي ايران سه نوع صندوق فعال هستند كه بسته به مصرف منابع دسته‌بندي مي‌شوند. برخي از اين صندوق‌ها تنها در بازار سهام سرمايه‌گذاري مي‌كنند كه به صندوق در سهام معروف هستند. نوع ديگري تنها در اوراق سرمايه‌گذاري مي‌كنند كه صندوق با درآمد ثابت ناميده مي‌شوند و نوع ديگري نيز مختلطي از بازار سهام و اوراق است كه به نام صندوق مختلط معروف هستند، صندوق‌های مختلط عموماً بین حداقل ۴۰ و حداکثر ۶۰ درصد منابع خود را اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی نگهداری می‌کنند و مجاز هستند الباقی وجوه را تا سقف ۶۰ درصد در ترکیبی از سهام و حق تقدم سهام سرمایه‌گذاری كنند. صندوق‌های در سهام دست کم ۷۰ درصد وجوه جذب ‌شده را در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند و مجاز باقی مانده وجوه را در اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی نگهداری کنند.

بر اساس اين گزارش  كه دو نوع از صندوقهاي موجود در بازار سرمايه بررسي كرده است نشان مي دهد كه صندوقهاي در سهام و صندوق هاي با درامد ثابت متعلق به بانكها بازدهي مناسبي را ثبت كردند. صندوقهاي متعلق به بانك اقتصاد نوين ، بانك كشاورزي و  بانك مسكن  در شش ماهه گذشته بازدهي  مناسبي را ارائه كردند در واقع اين صندوق ها بهترين بازدهي را در بين صندوق هاي در سهام را در اختيار خود داشتند . صندوق در سهام بانك اقتصاد نوين در شش ماه گذشته 36.58 درصد بازدهي داشت . صندوق  كارگزاري بانك كشاورزي 12.17 درصد بازدهي داشت . 

صندوق بانك مسكن نيز در شش اه گذشته بيش از 10.59 درصد بازدهي را ثبت كرد . 

بر اساس اين گزارش، صندوق با درآمد ثابت بانك گردشگري در شش ماه گذشته بيش از 11.24 درصد بازدهي داشت. صندوق كارگزاري بانك كارافرين نيز در شش ماه گذشته 10.45 درصد بازدهي را ثبت كرد . 

بررسي بازدهي صندوقهاي فعال در بازار سرمايه

نوع صندوق

خالص ارزش دارایی صندوق(میلیارد ریال)

%میانگین دارایی های نقدی

میانگین بازدهی هفته(%)

میانگین بازدهی ماه(%)

میانگین بازدهی 3 ماهه(%)

میانگین بازدهی 6 ماهه(%)

میانگین بازدهی سال(%)

میانگین بازدهی از آغاز فعالیت(%)

در سهام

9,232

25

0

3

1

4

2

209

با در آمد ثابت

1,262,312

95

0

2

5

9

19

74

مختلط

8,563

55

0

2

3

7

10

121

تمام صندوق ها

1,280,108

51

0

2

2

6

8

157





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: