کد خبر: ۱۰۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 01 August 2017
بانكداري ايراني - همه ساله بیمه مرکزی به شهروندان هشدار می دهد که مراقب سودجویان صنعت بیمه بوده و فریب افرادی که محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و غیره می فروشند، باشند.
بانكداري ايراني - همه ساله بیمه مرکزی به شهروندان هشدار می دهد که مراقب سودجویان صنعت بیمه بوده و فریب افرادی که محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و غیره می فروشند، باشند. این در حالی است که همه روزه افرادی از شرکت های مختلفی با تلفن های ثابت با شهروندان تماس رفته و به منظور بازاریابی به ارائه این خدمات می پردازند  و پیدا کردن این افراد کار دشواری نیست اما حل آن چندین سال است که به درازا کشیده است. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، در ایران بیش از صدها شرکت و موسسات غیرمجاز بیمه‌گری وجود دارند که می توانند بلای جان صنعت بیمه شوند اما بیمه مرکزی به جای هشدار در این زمینه باید همانند بانک مرکزی و با هماهنگی نهادهای انتظامی به سراغ این شرکت ها رفته و مانع از فعالیت آنها شود تا شهروندان در دام این افراد سودجو نیافتند. 

این در حالی است که بیمه مرکزی تنها  به هموطنان توصیه کرده  که در خرید این محصولات دقت کنند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آن‌ها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند. در اطلاعیه بیمه مرکزی موضوعی وجود دارد که نشان از حفره امنیتی در صنعت بیمه دارد زیرا افرادی متخلف به اطلاعات افراد که بعضا نیز محرمانه هستند ، دسترسی پیدا کرده‌اندو بیمه مرکزی و شرکت‌های ذی‌ربط باید پاسخگو باشند . 

نکته مهمتر اینکه این تخلف طی سالیان متمادی انجام شده و هنوز راه حلی برای رفع آن تدبیر نشده است بیمه مرکزی اعلام کرده است که در سال‌های اخیر اشخاصی سود جو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه گذاران، با تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بعضاً با تهدید هموطنان به ابطال بیمه نامه شخص ثالث و یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و ... می‌کنند.

این عده به دلیل اینکه این کالا‌ها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می‌شوند.

برغم اطلاع رسانی‌های متعدد روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدتی است تماس‌های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی و یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است. بیمه مرکزی به هموطنان گرامی توصیه کرده است در خرید این محصولات دقت کنند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آن‌ها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: