کد خبر: ۱۰۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 29 July 2017
رئیس دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم وفرهنگ گفت: مسئولان وزارت نفت باید در خصوص عقب ماندگی سهم ایران از بازار بانکرینگ ( سوخت رسانی به کشتی ها) توضیحات روشن و قانع کننده ای ارائه دهند.
رئیس دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم وفرهنگ گفت: مسئولان وزارت نفت باید در خصوص عقب ماندگی سهم ایران از بازار بانکرینگ ( سوخت رسانی به کشتی ها) توضیحات روشن و قانع کننده ای ارائه دهند.

مسئولان به عقب ماندگی سهم ایران از بازار بانکرینگ توضیح روشنی ارائه دهند

علی احمدی رئیس دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره سهم 3 میلیارد دلاری ایران از بازار سوخت رسانی به کشتیِ کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: مسئولان وزارت نفت باید در خصوص سهم 3 میلیارد دلاری ایران در بازار سوخت رسانی به این کشتی ها در مقایسه با سهم 27 میلیارد دلاری کشور امارات، توضیحات روشن وقانع کننده ای ارائه دهند. 

 وی ادامه داد: اما باید اذعان داشت که ریشه این اتفاق به تحریم های بین المللی علیه کشورمان برمی گردد و انتظار می رود تا با برطرف شدن آن ایران بتواند سهم واقعی خود را از این بازار پس بگیرد.

 کارشناس ارشد حوزه انرژی با تأکید بر اینکه باز پس گیری جایگاه خود در بازار بانکرینگ ( سوخت رسانی به کشتی ها) نیاز به گذشت زمان دارد، افزود: البته کشور امارات که جایگاه خوبی در حوزه آبی و سیستم حمل و نقل دریایی دارد از فرصت استفاده کرده و سهم بیشتری را از بازار فوق به خود اختصاص داده است.

 احمدی بیان داشت: امور بین المللی شرکت ملی نفت شاید به خاطر تمرکز بر افزایش میزان تولید نفت و رساندن آن به زمان قبل از تحریم ها و همچنین جذب سرمایه  خارجی که چندی پیش ثمره تلاش چندین وقته آنها را در قرارداد با غول نفت جهان یعنی توتال دیدیم، از این موضوع غافل شده است.

 وی در پایان گفت: به هر حال باید مسئولان نفتی حداکثر تلاش خود را برای بازپس گیری جایگاه ایران در بازار بانکرینگ به کار ببندند، چراگه بخش عمده ای از سوخت رسانی به دنبال کشورهای حاشیه خلیج فارس از جانب ایران تأمین می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: