کد خبر: ۱۰۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
انتظار به کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا و وجود نشانه‌هایی مبنی بر کند شدن رشد تولید نفت شیل، باعث شد قیمت نفت امروز(چهارشنبه) به روند افزایشی خود ادامه دهد.

انتظار به کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا و وجود نشانه‌هایی مبنی بر کند شدن رشد تولید نفت شیل، باعث شد قیمت نفت امروز(چهارشنبه) به روند افزایشی خود ادامه دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه تقویت شد تا نزدیک بالاترین قیمت ۸ هفته‌ای خود باقی بماند. بر این اساس، انتظار به کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا و وجود نشانه‌هایی مبنی بر کند شدن رشد تولید نفت شیل باعث شد قیمت نفت در روز چهارشنبه هم، به افزایش خود ادامه دهد.

قیمت نفت برنت پس از این‌ که سه‌شنبه بیش از ۳ درصد افزایش داشت، امروز با ۴۱ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش در ساعت شش و هفده دقیقه به وقت جهانی به بشکه‌ای ۵۰.۶۱ دلار رسید؛ همچنین نفت تگزاس غرب (WTI) هم با ۴۹ سنت یا ۱ درصد افزایش به بشکه‌ای ۴۸.۳۸ دلار رسید.

داده‌های گروه صنعتی موسسه سوخت آمریکا روز سه‌شنبه نشان داد که در هفته گذشته  با افزایش تولید پالایشگاهی، ذخایر نفت خام آمریکا به شدت سقوط کرد، درحالی‌که ذخایر بنزین بالا رفت و ذخایر تقطیرات نفتی هم کاهش یافت.

ذخایر نفت خام با کاهشی ۱۰.۲ میلیون بشکه‌ای در هفته‌ای که در ۲۱ جولای به پایان رسید مواجه شد و به ۴۸۷ میلیون بشکه رسید درحالی‌که طبق پیشبینی‌ها قرار بود این کاهش ۲.۶ میلیون بشکه باشد.

بازار نفت با بیانیه عربستان سعودی در اجلاس روز دوشنبه تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک مبنی بر این‌که این کشور صادرات خود را در ماه آگوست به ۶.۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد شوکه شد. این میزان تقریبا ۱ میلیون بشکه نسبت به سال قبل کمتر است.

موسسه بانکی ANZ  در یادداشتی تحقیقاتی با اشاره به برنامه سعودی‌ها اعلام کرد: این باعث می‌شود مقدار مورد انتظار کاهش ذخایر نفتی در پیش‌بینی های آینده بیشتر شود.

نیجریه هم قبول کرد با سقف تولید ۱.۸ میلیون بشکه در روز در هر زمان که تولید این کشور در این سطح تثبیت شود، به توافق محدودیت تولید اوپک خواهد پیوست.

هرچند ریک اسپونر، تحلیل‌گر ارشد بازار در سی‌ام‌سی مارکتس در سیدنی می‌گوید: این افزایش قیمت نفت می‌تواند به همین قیمت ۵۰ دلار محدود شود چراکه باقی ماندن قیمت نفت در همین سطح باعث جذب تولید بیشتر نفت شیل آمریکا خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: