کد خبر: ۱۰۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 24 July 2017
پرداخت مبتنی بر NFC پرداخت الکترونیک سداد در حاشیه بیست‌ و سومین دوره نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.
پرداخت مبتنی بر NFC پرداخت الکترونیک سداد در حاشیه بیست‌ و سومین دوره نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

صادق مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد درباره این قابلیت و پرداخت بدون استفاده از کارت بانکی گفت: موبایل‌ها روز به روز بیش‌تر در میان مردم همه‌گیر شده و از طرفی بحث حذف فیزیکی کارت‌های بانکی یکی از مباحث داغ هم در شاپرک و هم در سایر شرکت‌های پرداخت محسوب می‌شود. از این رو شرکت پرداخت الکترونیک سداد قصد دارد راه‌حل پرداخت بدون کارت بانکی و استفاده از قابلیت NFC رونمایی کند.

وی تصریح کرد: امروزه صنایع مختلف به سمت ساده‌سازی استفاده از ابزارهای مختلف  حرکت می‌کنند و این روند در صنایعی که با حوزه الکترونیک و پرداخت الکترونیک در ارتباط هستند، به شدت مشهود است. معضلی که مشتریان با آن مواجه هستند، بحث تعدد حساب‌ها و کارت‌های بانکی است که با آن قرار است پرداخت‌های مختلف را انجام دهند. به عبارتی مدیریت تعداد زیادی از کارت‌های بانکی تبدیل به یک مشکل شده است.

صادق با تاکید بر اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سداد در راستای حل این چالش پرداخت با استفاده از تکنولوژی NFC را رونمایی کرده تا زندگی روزمره را برای جامعه تسهیل کند، عنوان کرد: این شرکت حدود 650 هزار POS در سراسر کشور دارد و گستردگی پایانه‌ها در مناطق مختلف از جمله ویژگی‌های پرداخت الکترونیک سداد به حساب می‌آید.

به گفته وی، اکنون 150 هزار دستگاه POS از این تعداد به پرداخت با استفاده از تکنولوژی NFC مجهز شده‌اند و قرار است تا در آینده‌ای نزدیک این تکنولوژی به نیمی از پایانه‌ها تعمیم یابد.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: شیوه کار هم به این صورت است که با نصب اپلیکیشن بر روی موبایلی که احتمال جا گذاشتن آن از سوی فرد بسیار کم‌تر از کارت‌های بانکی است، می‌توان تراکنش‌های مختلفی را در هر یک از درگاه‌های شرکت پرداخت الکترونیک انجام داد. به عبارتی اطلاعات کارت‌های بانکی در اپلیکیشن ذخیره می‌شوند و بدین ترتیب فرد می‌تواند مدیریت کارت‌ها را بر روی اپلیکیشن در دست بگیرد و خرید خود را با استفاده از رمز اول و یا دوم انجام دهد.

وی اضافه کرد: با مشخص کردن کارت مورد نظر برای پرداخت می‌توان تلفن همراه را به POS ‌های مجهز به NFC نزدیک کرد و بدین ترتیب قابلیت NFC فعال شده و کلیه تراکنش‌های موجود در پایانه همانند خرید، پرداخت قبض، دریافت موجودی و... قابل انجام خواهد بود.

صادق درباره بحث‌های امنیتی و ضرایب ایمنی NFC هم خاطر نشان کرد: سیستم NFC به سمت حذف فیزیکی کارت‌های بانکی پیش می‌رود. اکنون وجود فیزیکی کارت بانکی در دست مشتریان می‌تواند مشکلات و معضلاتی همانند کپی کردن اطلاعات و یا سرقت کارت را برای آنها داشته باشد که اگر این حذف فیزیکی صورت گیرد، ضریب امنیتی هم افزایش می‌یابد. از طرفی بحث تعدد کارت‌ها هم دیگر مطرح نخواهد بود چرا که تعداد زیادی از کارت‌های بانکی را می‌توان در یک موبایل هوشمند تجمیع کرد که امروز استفاده آن بسیار زیاد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: