کد خبر: ۱۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 15 July 2017
بانكداري ايراني -شرکت‌های بیمه‌گری به عنوان پوشش دهندگان اصلی ریسک در اقتصاد یک کشور خود در معرض ریسک‌های زیادی قراردارند و چندین سال است که بیمه مرکزی در صدد بهبود شرایط برای شرکت‌های بیمه‌گری است تا ریسک شرکت‌ها را کاهش دهد . .
بانكداري ايراني -شرکت‌های بیمه‌گری به عنوان پوشش دهندگان اصلی ریسک در اقتصاد یک کشور خود در معرض ریسک‌های زیادی قراردارند و چندین سال است که بیمه مرکزی در صدد  بهبود شرایط برای شرکت‌های بیمه‌گری است تا ریسک شرکت‌ها را کاهش دهد . اما شرکت‌های بیمه‌گری بعضا زیر بار دستورالعمل ها نرفته اند و با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، حاکمیت شرکتی از جمله مواردی است که شرکتهای بیمه‌گری با اجرای آن سه کار مهم را انجام می‌دهند. 

نخست خود را در مقابل ریسک های احتمالی ایمن می کنند زیرا قبل از بروز خطر تیم کارشناسی آنها را شناسایی کرده است . 
دوم اینکه از طرف سهامداران عمده تحت فشار قرار نمی گیرند زیرا رفتار آنها در چهارچون حاکمیت شرکتی نظام‌مند می شود . 

 دست آخر اینکه هماهنگ با نهاد ناظر یعنی بیمه مرکزی قرار می گیرند . بر همین اساس رئیس کل بیمه مرکزی برای چندمین مرتبه اعلام کرده است که هیئت مدیره هر موسسه بیمه موظف است در ساختار سازمانی موسسه بیمه، واحدهایی جهت « حسابرسی و کنترل داخلی»، «مدیریت ریسک» و «تطبیق مقررات» تحت نظر مدیر عامل موسسه ایجاد نمایند.

 اما شرکتها کمتر به این مهم توجه کرده اند یکی از دلایل عدم اجرای حاکمیت شرکتی سهامداران عده هستند که به دلیل به  خطر افتادن منافع آنها مانع از اجرای این طرح می شوند و مدیران شرک باید در راستای منافع شرکت گام بردارند نه منافع موقتی سهامداران عمده . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: