کد خبر: ۱۰۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ - 14 July 2017
  بانكداري ايراني - تاکنون سه شرکت بیمه اعلام کرده‌اند که برای انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده خود منتظر تائید بیمه مرکزی هستند این اتفاق سبب نگرانی هایی در بین شرکتهای بیمه و سهامداران این شرکتها بوجود بیاید و باید بیمه مرکزی در تایید صرتهای مالی تعجیل کرده و نگرانی ها را کاهش دهد. 
 
به گزارش بانكداري ايراني  ، تا کنون سه شرکت بیمه نوین، ملت و پارسیان صورت های مالی خود را منتشر نکرده و برای شفاف‌سازی اعلام کردند  که در حال حاضر قادر به برگزاری مجامع سالانه نخواهند بود و باید منتظر تایید  ذخایر محاسبه شده در صورتهای مالی باشند. 

رییس کل بیمه مرکزی در ابتدای خرداد ماه سال جاری بر  ضرورت شفافیت صورت‌های مالی و کفایت ذخایر شرکت‌های بیمه در راستای حمایت از ذینفعان صنعت بیمه تاکید کرد. این مساله  گویای پوشش ریسک شرکتهاست اما سهامداران این سه شرکت نمی دانند که این تایید صورتهای مالی از سوی بیمه مرکزی چقدر زمان خواهد برد و چنانچه طولانی از از تیر و مرداد زمان ببرد سازمان بورس که بر اجرای قانون تجارت تاکید دارد. 

بیمه مرکزی حق دارد که صورتهای مالی را تایید کرده و برای تحقق امنیت مالی شرکتها اقدام کند اما چنانچه عدم انعطاف‌پذیری  بانک مرکزی در بیمه مرکزی تکرار شود سهامداران شرکتهای بیمه‌گری که فعلا تعداد آنها به عدد سه رسیده است با سختی‌های ربرو خواهند شد. 

گفتنی است که این  در حالی است که شرکتهایی مانند بیمه ما و پاسارگاد با ارائه صورتهای مالی مورد تایید بیمه مرکزی مجمع خود را برگزار کردند . 




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: