کد خبر: ۱۰۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ - 14 July 2017
بانكداري ايراني - بانک خاورمیانه سال 96 را با توفیق آغاز کرده و توانست در جذب سپرده‌گذاری ها و پرداخت تسهیلات که رسالت اصلی بانک‌هاست رشد چشمگیری را تجربه کند.
 بانكداري ايراني -  بانک خاورمیانه سال 96 را با توفیق آغاز کرده و توانست در جذب سپرده‌گذاری ها و پرداخت تسهیلات که رسالت اصلی بانک‌هاست رشد چشمگیری را تجربه کند. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، بانک خاورمیانه طی دو ماه ابتدای سال جاری بیش از 15هزار و 330 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که از این طریق 1 هزار و 443 میلیارد ریال عایدی داشته است. این در حالی است که بانک خاورمیانه پیش بینی کرده است که عایدی  بانک از محل تسهیلات اعطایی 7هزار و 335 مییلیارد ریال خوهد بود حال چنانچه بتواند همین مسیر را ادامه دهد می تواند از پیش بینی های خود که برای سال 96 اعلام شده است ،  فراتر برود . 

بر اساس این گزارش ، بانک خاورمیانه در این دوره بالغ بر 78 هزار و496 میلیارد ریال سپرده جذب  کرده  و درمقابل به این سپرده‌ها مبلغ  671 میلیارد ریال سود پرداخت کرده است. این در حالی است این بانک در فروردین ماه سال جاری 11هزار میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت کرده که از این محل 724 میلیارد ریال درآمد  داشته و در مقابل سپرده دریافتی بانک  بالغ بر  48هزار میلیارد ریال بوده که از این محل 671 میلیارد ریال سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده است .
حال با توجه به این تغییرات فزاینده  ، در اردیبهشت ماه بانک خاورمیانه در جذب سپرده نسبت به فروردین ماه نزدیک به 50 درصد رشد داشته است. 

نرخ حق‌الوکاله سال 1396 بانک خاورمیانه اعلام شد

نرخ حق‌الوکاله انواع سپرده‌های بانک خاورمیانه در سال  1396  معادل 3 درصد اعلام شد. این نرخ بر اساس قانون عملیات بانکداری بدون ربا و با توجه به سقف تعیین شده ماده 4  دستورالعمل نحوه محاسبه و تقسیم سود مشاع (ريالی) صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.  شایان ذکر است که حق‌الوکاله مبلغی است که بانک‌ها در قبال به کارگیری منابع سپرده‌شده توسط سپرده‌گذاران دریافت می‌کنند. در ضمن نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بانک خاورمیانه رتبه نخست مبارزه با پولشویی را کسب کرد

بانک خاورمیانه با کسب بیشترین امتیاز در میان 34 بانک و موسسه اعتباری کشور از نظر اجرای مقررات مبارزه با پولشویی رتبه نخست را به دست آورد. بانک مرکزی سالانه چند نوبت بانک ها و موسسات اعتباری را از نظر رعایت و اجرای مقررات مبارزه با پولشویی مورد بازرسی و ارزیابی قرار می دهد. در بررسی های انجام شده در سال 1394، بانک خاورمیانه حداکثر امتیازهای فعالیت های مرتبط، نظیر صحت و ثبت اطلاعات، تهیه گزارش های مربوط به مبارزه با پولشویی و آموزش کارکنان را به دست آورده است.  مبارزه با پولشویی و تطبیق قوانین در بانک خاورمیانه به منظور تضمین ثبات و امنیت در عملیات بانکی است. بانک خاورمیانه همواره تلاش می کند در انجام کلیه عملیات بانکی از مطابقت با قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی، اطمینان حاصل کند. قوانین و مقررات داخلی شامل طیف وسیعی از جمله قانون اساسی، قوانین عادی، قوانین بانکداری، مصوبات هیات دولت، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از بانک مرکزی و مصوبات داخلی بانک است. 

در زمینه مقررات بین المللی، پیمان‌های بین‌المللی، تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد، معاهدات بین‌المللی، مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی، مقررات متحدالشکل نهادهای بین‌المللی از جمله اتاق بازرگانی بین‌المللی و سایر مقررات مربوطه ملاک تطبیق قوانین هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: