کد خبر: ۱۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 12 July 2017
در سالهاي اخير زياد شنيده شده كه موسسات غير مجاز محل امني براي ورود سرمايه مردم نيست ، اما مردم با اين وجود دارايي خود را به اين موسسات منتقل مي كنند. موضوع اين است كه بازدهي در بازارهاي مولد و غير مولد در ايران به حدي كم شده كه سرمايه سرگردان چاره اي جز ورود به موسسات غير مجاز ندارد.
بانكداري ايراني -در سالهاي اخير زياد شنيده شده كه موسسات غير مجاز محل امني براي ورود سرمايه مردم نيست ، اما مردم با اين وجود دارايي خود را به اين موسسات منتقل مي كنند.  موضوع اين است كه بازدهي در بازارهاي مولد و غير مولد در ايران به حدي كم شده كه سرمايه سرگردان چاره اي جز ورود به موسسات غير مجاز ندارد. 

به گزارشبانكداري ايراني  ، بانك مركزي در سه سال گذشته سعي كرده با كنترل موسسات غير مجاز و ادغام بخشي از آنها   مشكلات را حل كند اما با وجود تكثر موسسات غير مجاز تا كنون توفيقي در اين زمينه نداشته است. 

به گفته مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ،  فعالیت موسسات عامل ایجاد رقابت ناسالم در بازار پولی کشور هستند. کامران ندری با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات و معضلاتی که نظام بانکی در حال حاضر با آن مواجه است، موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز است، گفت: اینگونه موسسات بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی در حال فعالیت هستند و بايد چاره اي انديشيده شود . 

اما موضوعي كه در اين بخش مطرح مي شود اينكه اين موسسات غير مجاز در هر صورت در حال فعاليت بوده و  افراد زيادي در آن سرمايه گذاري كرده اند و بانك مركزي به جاي حل صورت مساله ، بايد راه‌كار جديدي براي حل و فصل آن در پيش بگيرد .

 ادغام مهمترين راه‌كار بانك مركزي بود اما چنان اين روش را بد انجام داده كه خود به معضلي بزرگ براي دولت و كشور تبديل شده است .

 لذا بانك مركزي بايد در اين خصوص با هماهنگي همه نهاد ها اقدام كند. هماهنگي با سه قوا براي دولت كم هزينه تر از دردسرهاي بعدي است لذا بايد بانك مركزي ابتدا هماهنگي لازم را انجام داده و اقدامات بعدي را انجام دهد موضوع كاسپين نمونه بزرگي از عدم هماهنگي سه قوا بوده و دولت بايد در اين زمينه پاسخگو باشد. بنابراين دولت به جاي حل مساله به پاك كردن آن اقدام نكند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: