کد خبر: ۱۰۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 11 July 2017
بانكداري ايراني - تیم اقتصادی دولت در کاهش نرخ سود بانکی عزم خود را جزم کرده و احتمالا در ماه های پیش رو نرخ سود سپرده بانکی کاهش پیدا خواهد کرد اما موضوعی که مهم است اینکه چه صنایعی از این کاهش نرخ سود سپرده بهره می برند .
بانكداري ايراني - تیم اقتصادی دولت در کاهش نرخ سود بانکی عزم خود را جزم کرده و احتمالا در ماه های پیش رو  نرخ سود سپرده بانکی کاهش پیدا خواهد کرد اما موضوعی که مهم است اینکه چه صنایعی از این کاهش نرخ سود سپرده بهره می برند . 

به گزارش   بانكداري ايراني ، یکی از صنایعی که بسیار از کاهش نرخ سود بانکی  منتفع خواهد شد ، صنعت بیمه است . 

 صنعت بیمه   در بخش بیمه‌های سرمایه گذاری عمر و زندگی می تواند  بازار هدف نقدینگی 1200 هزار میلیارد تومانی کشور باشد.  زیرا این رشته  از سرمایه گذاری حدود 18 درصد سود به سرمایه گذاران خود  پرداخت می کند و به دلیل بلند مدت بودن آن برای سرمایه گذاران نیز به صرفه است به همین روی این رشته با  اقبال زیادی در بین سرمایه گذاران روبرو شده است . 

براساس گزارش بانک مرکزی در سال 95  شرکت های بیمه گری بیش از  37 هزار میلیارد ریال حق بیمه در بخش بیمه زندگی صادر کردند که نسبت به سال 95 بیش از 36 درصد افزایش داشته است زیرا در سال 95 نرخ سود بانکی از 18 درصد به 15 درصد تقلیل یافته و صنعت بیمه با اقبال ربرو شد. این رشته از بیمه گری 14.40 درصد از صنعت بیمه را تشکیل می هد که قابل توجه است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: