کد خبر: ۱۰۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره بازگشایی نماد بانک صادرات و امکان برگزاری مجمع سالانه توضیح داد و علت توقف امروز پالایشگاه ها اعلام کرد.
رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره بازگشایی نماد بانک صادرات و امکان برگزاری مجمع سالانه توضیح داد و علت توقف امروز پالایشگاه ها اعلام کرد.

علی بیگ زاده درباره بازگشایی نماد بانک صادرات و امکان برگزاری مجمع سالانه و علت توقف امروز پالایشگاه ها به سنا گفت: بازگشایی نماد بانک صادرات منوط به ارائه اطلاعات 12 ماهه سال 95 است و در صورتی که این بانک قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیرماه داشته باشد، باید صورت های مالی حسابرسی شده را 10 روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین نامه افشاء و همچنین پوشش نا متوازن بودجه در مقطع 9 ماهه سال 95، درخواست ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده سال 95 را داشته که علیرغم گذشت بیش از 4 ماه از سال 95 این مهم تاکنون محقق نشده است.

این مقام مسئول با بیان لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات برای بازگشایی و بازگشت نماد به بازار اظهار داشت: در صورتی که هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از اتمام تیرماه باشد، صورت های مالی حسابرسی سال 95 ده روز قبل باید ارائه شود.

بیگ زاده در خصوص لحاظ شدن سود مطالبات بانک صادرات از دولت در صورت های مالی جدید گفت: امیدواریم تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی ها از دولت نهایی و نماد با وضعیتی روشن باز شود.

وی درباره علت توقف نماد پالایشگاه ها هم گفت: شرکت های پالایشی به دلیل اعلام تعدیل مثبت متوقف شدند.با توجه به اینکه این گروه جزییات نرخ خوراک و نرخ فروش را از شرکت پالایش و پخش فرآورده ای نفتی می گیرند، در اطلاعات ارسالی جدید پالایش و پخش سود سال مالی 95 این شرکت ها با تعدیل مثبت همراه شده است. بنابراین نماد پالایشگاه ها که به طور مکتوب درخواست توقف نماد داشتند، امروز بسته شدند.

بیگ زاده در خصوص خبر تعدیل مثبت ناشی از برگشت برخی ذخایر پالایشگاهی ها ابراز داشت: تاکنون خبری در این خصوص از طرف شرکت های پالایشی به سازمان بورس ارسال نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: