کد خبر: ۱۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 07 July 2017
با توجه به پراکندگی روستاها و گستردگی سیستان و بلوچستان، احداث ۱۰۰۰ پروژه راه روستایی در این استان در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به پراکندگی روستاها و گستردگی سیستان و بلوچستان، احداث ۱۰۰۰ پروژه راه روستایی در این استان در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در بازدید از طرح های این وزارتخانه در زاهدان افزود: باید به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه فرامنطقه ای داشت که برای تحقق این امر یک برنامه پنج ساله در حوزه حمل و نقل این استان پیش بینی شده است.

آخوندی بیان کرد: بر اساس دستاورد در نشست امروز اقتصاد مقاومتی استان قرار شد در چهار حوزه توسعه حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی این استان چهار برنامه پنج ساله منطقه ای تهیه شود.

وزیر راه در ادامه انجام مطالعات در حوزه تعرفه های توسعه تجارت و تلاش برای حل عقب ماندگیهای تاریخی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد مقاومتی را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد.

وی بیان کرد: تلاش داریم از ظرفیت‌های عظیم سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل برای توسعه استان استفاده کنیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: بر اساس مرور روند اجرای پروژه های مختلف در حوزه‌های گاز و انرژی، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی سیستان و بلوچستان، بیشتر پروژه ها در این استان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی گفت: ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار از ۲، ۵ میلیون تن به ۸، ۵ میلیون تن افزایش یافته است که بزودی مرحله نخست طرح توسعه این بندرافتتاح می شود.

وی تصریح کرد: قرار شد راه آهن چابهار به سمت زاهدان - زابل و بیرجند ادامه پیدا کند و تاکنون عملیات ساخت این مسیر ریلی ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آخوندی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان نیز در چند سال اخیر ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت شده است.

وی افزود: توسعه بسیار خوبی را در فرودگاه بین المللی زاهدان شاهد هستیم و فرودگاه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز به صورت کامل در دست بازسازی است.

وزیر راه گفت: موافقت اصولی برای ساخت فرودگاه چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان صادر و زمین مورد نیاز برای این پروژه شناسایی شده است که بزودی پیمانکار آن مشخص می شود.

وی خاطرنشان کرد: در همه حوزه های سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته است. بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب بحث های اقتصاد مقاومتی در این استان را باید در چارچوب بزرگتر از تجارت منطقه ای ببینیم و به توسعه تجارت با افغانستان، پاکستان و شبه قاره هند توجه داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: