کد خبر: ۱۰۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 30 June 2017
بانكداري ايراني - بانکها در سالهای اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما سعی می کنند چهره موفق ، موجه و مردم پسندی را از خود به نمایش بگذارندغافل از اینکه با وجود کوچکترین ضعف هر بنگاه اقتصادی، شهروندان و کارشناسان در خصوص آن بنگاه قضاوت کرده و در بلند مدت به ضرر بنگاه‌ها تمام خواهد شد.
 بانكداري ايراني - بانکها در سالهای اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما سعی می کنند چهره موفق ، موجه و مردم پسندی را از خود به نمایش بگذارندغافل از اینکه با وجود کوچکترین ضعف هر بنگاه اقتصادی، شهروندان و کارشناسان در خصوص آن بنگاه قضاوت کرده و در بلند مدت به ضرر بنگاه‌ها تمام خواهد شد. 

به گزارش بانكداري ايراني ، بانک پاسارگاد که در سالهای اخیر با نشان دادن چهره  موفق از خود از طریق  رسانه های حامی که تمتعی ازخوان نعمت این بانک برده بودند، سعی داشت که تمام ضعف‌های خود را بپوشاند اما در این خصوص باید گفت که نماد این بانک به دلیل عدم شفاف سازی مناسب بازار سرمایه نزدیک بهمن ماه از توقف آن می گذرد خود از بزرگترین ضعف در دنیای تجارت در عصر حاضر است . و در آخرین نمایش  ، این بانک مدعی شده است که نشریه یورومانی که یکی از معتبرترین نشریات بین‌المللی در زمینه ارزیابی بازارهای مالی و بانک‌ها در جهان محسوب می‌شود، هر سال برترین بانک هر کشور را با ارزیابی دقیق عملکرد تمامی بانک‌های آن کشور مشخص کرده و جایزه‌ای به آن بانک اعطا می‌کند و بر اساس ارزیابی سال جاری این نشریه، بانک‌پاسارگاد موفق شد برای سومین سال پیاپی در رقابتی بین‌المللی، عنوان «برترین بانک ایران در سال 2017 » را از آن خود کند. اما به سه دلیل این بانک شرایط پذیرش این عنوان را ندارد و چنانچه اطلاعات درستی به یورو مانی ارسال شده باشد این رخداد تغییر می کرد چنانچه گفتنی است که یورومانی موسسه ای است که ارزیابی آن طولانی بوده و احتمالا از اطلاعات گذشته برای  رتبه بدی استفاده کرده است . 

1-   شفافیت 
یکی از معیارهای اساسی در سطح بین‌المللی شفافیت و انتشار اطلاعات برای ذی‌نفعان است که باید کافی و به موقع باشد بانک پاسارگاد از آذر ماه تا کنون اطلاعات مورد نیاز بازار سرمایه که بستر شفاف سازی است را منتشر نکرده و احتمالا این اطلاعات را به سمع و نظر ارزیابان یورومانی رسانده است .

2-  سود و زیان 
 بانک پاسارگاد پيش بينی درآمد سال 1395 را با کاهش 74 درصدي از سود 280 به 74 ریال تقليل داد. این در حالی است که در نيمه اول این سال بانک 110 ریال سود محقق کرده بود که با زیان 49 ریالی در سه ماهه سوم در نهایت 64 ریال سود در نه ماهه منتهی به آذر ماه 1395 محقق شد. کاهش 24 درصدي جمع درآمدهاي مشاع عمدتا به واسطه کاهش قدرت وام دهی بانک، کاهش 50 درصدي درآمدهاي پيش بينی شده از محل کارمزد، افزایش 38 درصدي هزینه مطالبات مشکوک الوصول و رشد 145 درصدي هزینه هاي مالی از مهمترین فاکتورها و علل کاهش سودآوري این بانک است.

3-  عدم ارائه اطلاعات درست  
این سوال در این بخش وجود دارد که آیا بانک پاسارگاد اطلاعات دقیق و درستی به ارزیابان یورمانی ارائه کرده اند ؟ آیا می توان به این اطلاعات اعتماد کرد؟ 

بانی شش ماه حبس پول کیست؟
شایان ذکر است که هر افتخاری در سطح بین المللی برای شهروندان ایرانی غرورآفرین است و نمی توان آن را انکار کرد و آرزوی هر ایرانی کسب این افتخارات است اما این مساله نیز مهم است که سهامداران این بانک نیز به داشتن سهام این شرکت احساس غرور کرده وبهره کافی را ببرند در حال حاضر شش ماه از توقف نماد این بانک در بازار سرمایه می گذرد  وهیچ کسی در این بانک به سهامداران پاسخگو نیست در حالی که نقد شوندگی یکی از اصول سهامداری هر بنگاه اقتصادی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: