کد خبر: ۱۰۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۶ - 26 June 2017
عضو هیئت‌مدیره شرکت‌عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ۷۲ هزار واحد مسکونی نیازمند اسکان مجدد در کل کشور وجود دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت‌عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ۷۲ هزار واحد مسکونی نیازمند اسکان مجدد در کل کشور وجود دارد.

به گزارش شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مجید روستا اظهار داشت: این شرکت به دلایلی چون ضرورت تقویت هویت محله‌ای و حفظ تعلق خاطر شهروندان به محله زندگی خود، موافق جابه جایی واحدهای مسکونی یک منطقه نیست و این اقدام را نیز توصیه نمی‌کند ولی در صورتی که نیاز باشد و ادامه حضور خانوارها در این مناطق، پرخطر و بحران زا ارزیابی شود، اسکان مجدد در مناطق امن را پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: رویکرد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در احیاء، بهسازی و نوسازی، درجاسازی و نه انتقال خانه ها و مالکان آنهاست.

روستا با بیان این که مناطقی که لزوم جابه جایی در آنها پیشنهاد می‌شود باید دارای شرایط ویژه و خاصی باشند، خاطرنشان کرد: سکونت در مناطقی با شیب های زیاد و غیراستاندارد، در حریم رودخانه‌ها، راه‌های ارتباطی و جاده‌ها و در مجاورت راه آهن و مناطق نزدیک به محل‌های دفن زباله و همچنین محل هایی که بحران‌های زیست محیطی در آنها به وقوع بپیوندد، ناامن و نامناسب محسوب می شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: رویکرد جابه جایی ساکنان محلات یا اسکان مجدد مناطق پر خطر برای اولین بار در مصوبه دولت لحاظ شده است و این مسئله در سازمان مدیریت برنامه و بودجه مطرح و مقرر شد که سکونتگاه‌هایی که با این چالش مواجه هستند، در سال ۹۶، مشمول برنامه اسکان مجدد قرار گیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: