کد خبر: ۱۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 25 June 2017
بانكداري ايراني - در خرداد ماه ، یکی از نشریه های معتبر بیمه ای آسیایی به نام «اینشورنس آسیا نیوز» که در هنگ کنگ منتشر می شود اعلام کرده است که شرکتهای بیمه‌گری ایرانی از محل بیمه شخص ثالث نزدیک به 3 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.
 بانكداري ايراني - در خرداد ماه ، یکی از نشریه های معتبر بیمه ای آسیایی به نام «اینشورنس آسیا نیوز» که در هنگ کنگ منتشر می شود اعلام کرده است که شرکتهای بیمه‌گری ایرانی از محل بیمه شخص ثالث نزدیک به 3 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. این در حالی است که شرکتهای بیمه گری همواره از اجباری بودن و نهایتا زیان‌ده بودن بیمه شخص ثالث گله داشته و نسبت به آن  اعتراض کرده‌اند . 

به گزارش  بانكداري ايراني ، اغلب شرکتهای بیمه‌گری در سالهای اخیر با روش‌های مختلفی اعلام کرده‌اند که بیمه شخص ثالث برای آنها زیانده بوده و چنانچه بیمه مرکزی تدبیری اندیشه نکند این رشته بیمه گری می تواند شرکتها را به قهقرا بکشاند .

 بیمه شخص ثالث نزدیک به 40 درصد از سهم بازار کل صنعت بیمه را تشکیل می دهد . اما  بررسی های یک نشریه تخصصی بیمه در آسیا نشان می دهد کسب و کار این رشته بیمه در ایران با 30 درصد افزایش به 2.9 میلیارد دلار در سال 95 رسیده است که معادل 110 هزار میلیارد ریال سود ریالی را شامل می شود. 

در همین رابطه ، رئیس کل بیمه مرکزی در ابتدای سال جاری گفته بود که  شرکت های بیمه سالیانه ۶۰۰-۷۰۰ میلیاردتومان (7هزار میلیارد ریال ) در رشته شخص ثالث زیان می دهند؛ این درحالیست که شرکت های بیمه مانند سایر شرکت ها باید رابطه منطقی بین سود و زیان شان داشته باشند و باید سود را اولویت قرار دهند ولی وقتی در رشته ای که ۴۰ درصد پرتفوی‌شان را تشکیل می دهد زیان دارند به طور حتم سایر رشته ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند،  اما آمارهای جهانی نشان از خلاف واقع بودن  سخنان رییس کل بیمه مرکزی دارد و گویای سود 11 هزار میلیاردی است اما مدیران بیمه برای بدست گرفتن فضای تصیم گیری اقدام به نشان  دادن فضای منفی هستند . 

یکی دیگر از رخدادهایی که در بخش بیمه شخص ثالث در سالهای اخیر  مطرح بود اینکه شرکت‌های بیمه گری سعی داشتند با فشار بر قوه‌قضاییه دستورالعمل بیمه شخص  ثالث را تغییر داده و به سود خود تغییر دهند یکی از پیشنهادات مدیران شرکتهای بیمه‌گری این بود که آنها در تعیین نرخ دیه دخیل باشند تا بتوانند این رقم را به نفع خود تغییر دهند. موضوعی که تا کنون عملی نشده است این افراد در توجیه خواسته خود زیان بیمه شاخص ثالث برای شرکتها را مطرح کرده اند اما با این گزارش «اینشورنس آسیا نیوز» مشخص می شود که مدیران شرکت بیمه صداقت کامله را به خرج نداده‌اند.
Q
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: