کد خبر: ۱۰۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 23 June 2017
سرپرست دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گازی پارس جنوبی سال گذشته نزدیک به ۱۲۵ میلیارد متر مکعب گاز شیرین تولید کرده است.
سرپرست دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گازی پارس جنوبی سال گذشته نزدیک به ۱۲۵ میلیارد متر مکعب گاز شیرین تولید کرده است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی سرپرست دیسپچینگ مجتمع پارس جنوبی گفت: سال گذشته 125 میلیارد متر مکعب گاز شیرین در این مجتمع تولید شده است و علاوه بر گاز شیرین پالایشگاه‌های پارس جنوبی سبد کاملی از محصولات گازی را تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

علی احمدی افزود: علاوه بر مصارف گاز در داخل کشور توسط مردم، صنایع و نیروگاه‌ها بخش زیادی از محصولات مجتمع در اختیار پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین به ارسال گاز ترش پالایشگاه چهارم برای احیای چاه‌های نفت آغاجاری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از  10 میلیارد و 550 میلیون متر مکعب از طریق خط پنجم سراسری به سمت مخازن نفتی ارسال شده است که در این بین پالایشگاه‌های گاز فجر جم، ایلام و بیدبلند نیز بخشی از این گاز را برداشت کرده‌اند.

احمدی در ادامه با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی سال گذشته 2 هزار و 264 میلیون متر مکعب گاز شیرین تحویل پتروشیمی‌ پارس در منطقه عسلویه داده است، گفت: پتروشیمی‌های جم، کاویان، مروارید و آریا ساسول از دیگر بخش‌هایی هستند که از محصولات مجتمع استفاده می‌کنند و در سال 95 بیش از 2 میلیون و 315 هزار تن اتان در اختیار این پتروشیمی‌ها قرار گرفته است.

وی دیگر محصولات تولیدی مجتمع را بوتان و پروپان عنوان کرد و گفت: سال گذشته 72 هزار و 708 تن بوتان در اختیار پتروشیمی جم قرار گرفته است.

احمدی همچنین به ارسال 40 میلیون و 523 هزار و 434 بشکه میعانات گازی به پتروشیمی نوری(برزویه) و 5 میلیون و 921 هزار و 240 بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 95 اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: