کد خبر: ۱۰۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 23 June 2017
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق تولیدات خارجی یکی از موانع اصلی بر سر راه پیشرفت تولیدات داخلی است که با جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا صنعت پوشاک احیا خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق تولیدات خارجی یکی از موانع اصلی بر سر راه پیشرفت تولیدات داخلی است که با جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا صنعت پوشاک احیا خواهد شد.

سنگ بزرگی به نام قاچاق بر سر راه تولید داخل محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه واردات غیر قانونی پوشاک به کشور ضربه سنگینی بر تولید داخلی وارد کرده است ، عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده آمار قاچاق در کشور طی سال‌های اخیر، روندی کاهشی داشته، اما طبق گزارش دریافتی مربوط به سال ۹۵ به صورت تقریبی ۲۰ میلیارد دلار کالا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده که بخشی از آن متعلق به پوشاک و بخش دیگر شامل بقیه کالا‌ها است.

وی در ادامه افزود: حوزه صنعت پوشاک در کشور از معیار‌هایی نظیر استاندارد لازم برای تولید، دانش فنی و سابقه تولید پوشاک برخوردار است که در صورت حمایت از تولیدکنندگان، صنعت پوشاک کشور مستعد اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی در این راستا بیان کرد: گزارشاتی مبنی بر اینکه برخی تولیدکنندگان مطرح در کشور اقدام به تولید پوشاک با نام خارجی می‌کنند در دست است که این امر نشان دهنده مقبولیت کیفیت تولیداتشان است، اما به دلایل متعددی این افراد به اجبار کالاهایشان را با نام‌های خارجی در بازار به فروش می‌رسانند.

پورابراهیمی با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود پوشاک غیرقانونی به کشور، در ادامه اظهار کرد: بخش زیادی از فرآیند اصلاحات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس انجام شده و پیش بینی می‌شود، ظرف چند ماه آینده اقدامات برای رفع ضعف‌ها در بخش قاچاق کالا صورت بگیرد که در این صورت جلوگیری از ورود افراد متخلف و تولیدات خارجی از مبادی اصلی و ساماندهی آنها کمک شایانی به تولیدکنندگان داخلی خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: