کد خبر: ۱۰۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 22 June 2017
معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام اقداماتی برای تکلیف بانک های نظامی و درجریان بودن مجوز ثامن و بانک مهر گفت: برنامه ایی برای ادغام بانک ها نیست بلکه 4 موسسه مالی غیر مجاز تا پایان سال جاری ساماندهی می شوند.
معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام اقداماتی برای تکلیف بانک های نظامی و درجریان بودن مجوز ثامن و بانک مهر گفت: برنامه ایی برای ادغام بانک ها نیست بلکه 4 موسسه مالی غیر مجاز تا پایان سال جاری ساماندهی می شوند.

 فرشاد حیدری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تاکنون 134 مؤسسه مالی ـ اعتباری غیرمجاز در کشور ساماندهی شده اند و 4 مؤسسه باقیمانده نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهند شد. بررسی ها درباره وضعیت دو مؤسسه در شرف کسب مجوز ثامن و مهراقتصاد در بانک مرکزی همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: برای تعیین تکلیف وضعیت بانک های نظامی هم اقداماتی در دست انجام است. توافقات اولیه میان مؤسسات کوثر و میثاق میان آنها صورت گرفته بود هرچند که ادغام شدن این دو مؤسسه نباید برای مردم و سپرده گذاران نگرانی ایجاد کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مورد مؤسسات مالی مجاز هیچ مشکلی نداریم و عملکرد آنها تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی است ادامه داد: انحلال یا ادغام مؤسسات مالی از سوی بانک مرکزی تماماً برای صیانت از حقوق سپرده گذاران صورت می گیرد.مؤسسه کاسپین صرفاً برای ساماندهی 8 تعاونی منحل شده تشکیل شده و مصداق ادغام نیست.

حیدری با اشاره به تلاش بانک مرکزی در سال 90 بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای ساماندهی وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز افزود: در نخستین سال ساماندهی، 25 درصد نقدینگی در این مؤسسات غیرمجاز بود در حالی که این رقم هم اکنون به 10 درصد کاهش یافته و این نشان از قاطعیت بانک مرکزی در برخورد با مؤسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز است.

وی با اعلام اینکه در سال 97 بازار پولی ـ مالی به طور کامل مجاز، قانونی و زیر نظر بانک مرکزی فعالیت خواهد کرد، از مردم درخواست کرد تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند و به اندازه نیاز به بانک ها مراجعه کنند و صرفاً به اطلاع رسانی بانک مرکزی توجه کنند.

حیدری با اشاره به اینکه ادغام بانکی را در دستور کار نداریم، افزود: ادغام برخی مؤسسه های مالی در جهت بهبود فرآیند است و باید با اجازه بانک مرکزی انجام شود و در ادغام ها کنترل، حسابرسی و نظارت می کنیم.اگر قرار باشد ادغامی به سپرده گذاران لطمه وارد کند از آن جلوگیری می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: