کد خبر: ۱۰۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 20 June 2017
بانكداري ايراني -موسسه ثامن از جمله موسسه هایی است که از سال 1376 با مجوز رسمی تشکیل شده و تا کنون به کار خود ادامه داده و توانسته سپرده های مناسبی را دریافت و در مقابل ؛ در چارچوب مقررات بانک مرکزی ؛ تسهیلات قابل توجهی را به فضای متفاوت کسب و کار ایران پرداخت کرده تزریق نقدینگی برای خروج از رکود اقتصادی انجام دهد.
بانكداري ايراني -  موسسه ثامن از جمله موسسه هایی است که از سال 1376 با مجوز رسمی تشکیل شده و تاکنون به کار خود ادامه داده و  توانسته سپرده های مناسبی را دریافت و در مقابل ؛ در چارچوب مقررات بانک مرکزی ؛ تسهیلات قابل توجهی را به فضای متفاوت کسب و کار ایران پرداخت کرده تزریق نقدینگی برای خروج از رکود اقتصادی انجام دهد ، اما در روزهای اخیر برخی به اشتباه به این موسسه را غیر مجاز اعلام کرده و شایع پراکنی کرده اند که این موسسه در حال ورشکستگی است.

به گزارشبانكداري ايراني  دو موضوع در این خصوص مطرح است نخست اینکه این موسسه دارای مجوز رسمی از یک مرجع رسمی است . در ثانی هنوز کسی ورشکستگی این موسسه را نتوانسته ثابت کند و از روی شایعات در حال تخریب این موسسه هستند و بنابه گفته یکی از مدیران ارشد این موسسه ، گویا افراد معاند به نظام جمهوری اسلامی پشت این قضیه را گرفته اند . 

موسسه اعتباري ثامن به عنوان يکي از نهاد هاي پولي و بانکي کشور در تير ماه سال1376  به همت جمعي از علاقه مندان به توسعه اقتصاد غير دولتي با هدف خدمت رساني به آحاد مردم و ارائه خدمات مالي واعتباري فعاليت خود را با توجه به موافقتنامه تشکيل شماره 12050/35 کد 3463 وزارت تعاون و با اتکا به بيانات مقام عظماي ولايت آغاز کرد  و در 18 دی ماه 1376 بصورت رسمی اغاز به کار کرد .  

نکته اینجاست که بعد از انقلاب بیش از 5 هزار موسسه از سوی نیروی انتظامی طبق قانون مجوز گرفتند و از  ابتدای دهه شصت دولت تصمیم گرفت به وزارت تعاون نیز این اختیار را بدهد که مجوز موسسات اعتباری را صادر کند که یکی از این موسسه ها همین موسسه ثامن الائمه است که تا کنون به کار خود ادامه داده است و در حال حاضر بانک مرکزی باید روند صدور مجوز را جداگانه طی کند و به موسساتی که قبلا هم مجوز داشتند باید رسیدگی کند که این روند قانونی در حال انجام است . 

اما چرا این موسسه را  در حال حاضر ورشکسته اعلام می کنند  ناشی از جهالت برخی از پخش کنندگان این خبر است زیرا تا زمانی که افرادی به اطلاعات مالی شرکت دست پیدا نکنند چگونه می توانند اعلام کنند که فلان شرکت ورشکسته است و تا کنون هیچ صورت مالی از این شرکت منتشر نشده است تا نشان دهنده ورشکستگی شرکت باشد . بنابراین این شایعات بی اساس است اما اینکه این موسسات در حال اداغم هستند موضوعی دیگر است که باید از طریق بانک مرکزی پی گیری کرد . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: