کد خبر: ۱۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 19 June 2017
کارگروهی در بیمه مرکزی تشکیل شده که در حال تهیه نمونه صورتهای مالی بر مبنای IFRS است که گفته می شود تا آخر تیرماه جمع بندی خواهد شد.
 کارگروهی در بیمه مرکزی تشکیل شده که در حال تهیه نمونه صورتهای مالی بر مبنای IFRS است که گفته می شود تا آخر تیرماه جمع بندی خواهد شد.
  
در حالی سازمان بورس بانک ها و بیمه ها را به اجرای استاندارد IFRS در صورتهای مالی فرا خوانده که نهادهای مالی در تکاپوی  تهیه صورتهای مالی در فرمت جدید هستند.

اگر چه که بانک ها در مجامع سال گذشته  با چالش های زیادی همراه شدند و مجامع تعداد زیادی از انها با تعویق همراه شد اما برخی پیش بینی کره اند که شرکتهای بیمه له دلیل تدابیری که نهاد نظارتی در خصوص نحوه ذخیره گیری و ... اندیشیده با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.
بیمه مرکزی در اخرین ماه سال 96 نامه ای را به شرکتهای بیمه ابلاغ کرد مبنی براینکه برگزاری مجمع تنها در صورت تایید مفایت ذخایر موسسه بیمه از سوی نهاد نظارتی است.

در این راستا این ابلاغیه نشان می  دهد بیمه مرکزی در نظر دارد گام به گام شرکتهای بیمه را برای تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای جدید اماده کند.

گفته می شود تا بحال چند جلسه   توسط نهادهای مالی جهت اجرای استاندارد IFRS برگزار شده که نماینده صنعت بیمه نیز در این جلسات حضور داشته اند  ومباحثی در این راستا مطر ح شده از سوی دیگر صنعت بیمه جلسات منسجمی نیز با سازمان بورس ، سازمان حسابرسی و مالیات به انجام رسانده است .

علاوه براین کارگروهی در بیمه مرکزی تشکیل شده که در حال تهیه نمونه صورتهای مالی بر مبنای IFRS  است که گفته می شود تا آخر تیرماه جمع بندی نهایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش قرارشده فعلا برای سال ٩٥ شرکتها بر اساس قبل مجامع را برگزارکنند البته تاییدیه کفایت ذخایر را از بیمه مرکزی بگیرند وتا پایان شهریور ٩٦ صورت مالی ٩٥ را بر اساس IFRS ارایه دهند.

بنابراین به نظر می رسد شرکتهای بیمه در مقایسه با سالهای قبل سال پرکاری را پیش رو داشته باشند چرا که ضمن برگزاری مجمع در صورت کفایت ذخایر باید برای شهریور ماه نیز صورتهای مالی جدید خود را تهیه و به بورس ارایه دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: