کد خبر: ۱۰۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 19 June 2017
با فشارهای مجلس در خصوص موسسات غیز مجاز مقرر شد رییس کل بانک مرکزی برنامه را برای پرداخت سپرده ها به کمیسیون اعلام کند.در غیر اینصورت پرونده به قوه قضاییه ارسال می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:با فشارهای مجلس در خصوص موسسات غیز مجاز مقرر شد رییس کل بانک مرکزی برنامه را برای پرداخت سپرده ها به کمیسیون اعلام کند.در غیر اینصورت پرونده به قوه قضاییه ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد انارکی محمدی با اشاره به اظهارات رییس کل بانک مرکزی درباره ساماندهی موسسات مالی و اعتباری به خانه ملت گفت: شفاف سازی اطلاعات نخستین اصل در هر جامعه ای بوده که متاسفانه تا به امروز هنوز شفاف سازی اقتصادی در ایران شکل نگرفته چرا که اگر وجود داشت،دارایی موسسات وابسته به هر نهاد، گروه یا سازمانی  با سپرده ها همخوانی داشت و شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بسیاری از موسسات مالی و اعتباری دارایی ها را به دلیل نبود نظارت چندین برابر قیمت میزان اصلی کارشناسی کرده اند، افزود: با نبود نظارت بر فعالیت این موسسات  تخلفات کنونی از آنها سر زده و در نهایت خود را به شکل موسسات غیرمجاز یا متخلف مجاز نشان داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به شکل گیری موسسات مجاز متخلف ادامه داد: این موسسات در ابتدای امر مجوزی اخذ کرده و فعالیت را آغاز کرده اند، اما به جای فعالیت در حیطه مشخص دامنه فعالیت را گسترش داده اند و مردم را دچار مشکلات بزرگی کرده اند.

انارکی محمدی با اشاره به فشارهای مجلس و نمایندگان به دولت و بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری  و نظارت موثر بر این موسسات افزود: به بانک مرکزی اعلام شده اگر سیستم پولی و مالی به اصلاحیه یا قانون جدیدی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و یا برخورد با موسسات متخلف نیازی دارد، در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس نیز مجوزهای لازم را برای برخورد و ساماندهی صادر کند.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید اسامی موسسات غیر مجاز و مجاز متخلف را اعلام کند و مانع سپرده گذاری جدید در این موسسات و جذب سپرده شود.در نشست سیف و اعضای کمیسیون،مقرر شد وی برنامه را برای پرداخت سپرده ها به کمیسیون اعلام کند، در غیر اینصورت از ماده ٢٣٦ آیین نامه داخلی استفاده شده و پرونده به قوه قضاییه ارسال می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: