کد خبر: ۱۰۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 18 June 2017
شفافیت در صورت‌های مالی از مشخص‌های مهم در ارتباط با بانک‌های بین المللی به حساب می‌آید که این امر باید در دستور کار قرار گیرد زیرا عدم شفافیت موجب کمرنگ و محدودتر شدن ارتباطات می شود.
شفافیت در صورت‌های مالی از مشخص‌های مهم در ارتباط با بانک‌های بین المللی به حساب می‌آید که این امر باید در دستور کار قرار گیرد زیرا عدم شفافیت موجب کمرنگ و محدودتر شدن ارتباطات می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی در راستای صیانت از منافع سپرده‌گذاران، ایفای مسئولیت در ایجاد و حفظ سلامت و ثبات نظام بانکی کشور و نیز به منظور تسهیل در برقراری ارتباطات بین المللی بانک‌های ایرانی و پیرو مکاتبات قبلی خود در ارتباط با گزارشگری مالی و برگزاری مجامع عمومی سال مالی ۱۳۹۵، شفافیت و قابلیت اتکای مالی را مولفه اصلی کیفیت گزارشگری مالی دانست و مواردی را به شبکه بانکی متذکر شد.

شواهد نشان می‌دهد در سطح بین المللی و در ارتباط با شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اوراق بهادار به ویژه بانک‌ها و موسسات اعتباری، انتشار گزارش حسابرسی غیرمقبول اصولاً جایگاهی ندارد. صدور گزارش‌های حاوی اظهار نظر حسابرسی، مشروط، آن هم با بندهای متعدد، مبهم و با اهمیت، اعتبار صورت‌های مالی را به شدت مخدوش ساخته و اطمینان استفاده کنندگان را سلب می‌کند. 

محمدرضا غفوری کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گفت: علیرغم اینکه طی چندسال گذشته، تغییراتی در سیستم بانکی بین الملل رخ داده، اما در بانک‌های کشور این امر محقق نشد.

غفوری با بیان اینکه شفافیت در زمینه تعاملات بانکی می‌تواند تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: شفافیت در صورت‌های مالی از مشخص‌های مهم در ارتباط با بانک‌های بین المللی به حساب می‌آید که این امر باید در دستور کار قرار گیرد زیرا عدم شفافیت موجب کمرنگ و محدودتر شدن ارتباطات می شود.

در ادامه جعفر بارگیران کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه دراین باره اظهارداشت: باید توجه داشت که به روز رسانی حوزه‌های اقتصادی و استفاده از نیروی متخصص با دانش جدید از عوامل مهم در ارتباط‌ات بانکی بین المللی است.

ارتباطات بین المللی بانکی در امر تولید و اقتصاد نقش دارد

سیامک فرامرزی کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  دراین باره گفت: به طور قطع ارتباط با بانک‌های بین المللی می‌تواند تاثیرات مثبت خود را داشته باشد چرا که سبب رونق در امر تولید و اقتصاد می‌شود.

این کارشناس بانک عنوان کرد: بسترهای مناسب برای کارآفرینی و نوآوری در جذب و هدایت سرمایه‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور می‌بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: