کد خبر: ۱۰۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - 17 June 2017
بانكداري ايراني - بانک رفاه از جمله بانک‌های دولتی است که با فضای بازار سرمایه آشنایی داشته و در بخش هایی مختلفی چون بورس کالا ، اوراق سلف و غیره، فعال بوده و این بار اعلام کرده که تصمیم دارد که سهام خود را در بورس عرضه کند، هرچند این بانک تا کنون در خصوص انتشار اطلاعات مالی خود اقدام نکرده و نتوانست شفاف سازی های مد نظر بازار سرمایه را انجام دهد.
بانكداري ايراني -  بانک رفاه از جمله بانک‌های دولتی است که با فضای بازار سرمایه آشنایی داشته و در بخش هایی مختلفی چون بورس کالا ، اوراق سلف و غیره،  فعال بوده و این بار اعلام کرده که  تصمیم دارد که  سهام خود را در بورس عرضه کند، هرچند این بانک تا کنون در خصوص انتشار اطلاعات مالی خود اقدام نکرده و نتوانست شفاف سازی های مد نظر بازار سرمایه را انجام دهد.

به گزارشبانكداري ايراني ، در سالهای 90 و  91 بانک رفا اقدام به انتشار اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران سعی کرد تا به بازار سرمایه ورود کند اما بعد از مد کوتاهی این رویه درست اقدام قطع شد،  اما برای بار دیگر مساله ورود بانک رفاه به بازار سرمایه مطرح شده است. 

بانک رفاه که  موفق به کسب رتبه دوم در حوزه مدیریت عملکرد در بین سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تهران شد و علاوه بر آن در  رتبه بندی صد شرکت برتر ایران از نظر میزان فروش/ در آمد در جایگاه شانزدهم قرار گرفت و به عنوان یکی از 10 شرکت پیشرو در رتبه بندی سال جاری معرفی شده است زیر مجموعه سازمان امین اجتماعی قرار دارد و این سازمان تصمیم دارد تا بخشی از سهام این بانک را  واگذار کند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی گفت‌وگویی درباره برنامه این بانک برای ورود به بورس افزود: با پذیرش اساسنامه جدید بانک مرکزی بحث واگذاری سهام این بانک از طریق سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود. مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: بر همین اساس این بانک تا پایان سال جاری وارد بورس می‌شود. سهمانی در پاسخ به این پرسش که برنامه بانک برای ورود به بورس یا فرابورس است؟ اظهارداشت: البته بانک رفاه علاقه‌مند به ورود به بورس است؛ اما اگر شرایط مناسب نباشد مجبور به ورود به فرابورس هستیم. این در حالی رخ می دهد که بازار سرمایه در سالهای اخیر خاطرات خوبی از  عملکرد بانکها نداشته و ضررهای زیادی را متحمل شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: