کد خبر: ۱۰۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
بانكداري ايراني - در سال 95 بانك‌ها به دليل استانداردسازي صورت‌هاي مالي به دردسر زيادي افتادند اين درد سر براي بانك‌ها تاجايي ادامه داشت كه برخي از نمادهاي بانكي در بورس همچنان بسته هستند . اين رويه در سال جاري نيز تداوم داشته و مي رود كه اين بحران در سال 96 نيز تكرار شده و بورس را دچار مشكل كنند.
 بانكداري ايراني -   در سال 95 بانك‌ها به دليل استانداردسازي صورت‌هاي مالي به دردسر زيادي افتادند اين درد سر براي بانك‌ها تاجايي ادامه داشت كه برخي از نمادهاي بانكي در بورس همچنان بسته هستند . اين رويه در سال جاري نيز تداوم داشته و مي رود كه اين بحران در سال 96 نيز تكرار شده و بورس را دچار مشكل كنند. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، طبق قانون تجارت بانكهايي كه سال  مالي آنها 30 اسفند 95 بوده تا  خرداد ماه مهلت داشتند تا صورتهاي مالي را منتشر كرده  و تا پايان تير ماه نيز بايد مجامع خود را برگزار كنند اين در حالي است كه برخي از بانك‌ها اين رويه را اجرا نكردند .

در سال گذشته ، درگيري بين سازمان حسابرسي و بانك مركزي تا كنون اغلب بانكها را زيانده كرده و آنها را از چشم سرمايه گذاران خود انداخت. تا جايي كه سود چندصد ميلياردي اغلب بانكها به زياني چندهزار ميليارد توماني  تبديل شد.  

براي حل بحران ، بانك مركزي و سازمان حسابرسي  در  مرداد 95 براي بهبود اين شرايط توافق‌نامه اي را منتشر كردند تا وضعيت بهتر از گذشته شود در اين بيانيه آمده بود كه «همه موسسات اعتباری موظفند صورت‌های مالی، ابلاغی موضوع بخشنامه 94/343723 مورخ 94.11.25 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را حداکثر تا تاریخ 95.5.30 همراه با رسیدگی و اظهار نظر حسابرس در اختیار  بانک مرکزی قرار دهند.مضافاً ضرورت دارد که حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوطه صورت‌های مالی موسسه اعتباری تحت حسابرسی خود را بر طبق استانداردهای حسابداری ایران که از سوی سازمان حسابرسی تعیین شده و نیز بر مبنای الزامات بانک مرکزی مورد رسیدگی و اظهار نظر قرارداده و این صورت‌های مالی است که در مجامع عمومی مؤسسات اعتباری مبنای تصمیم‌گیری قرار دارد.» بعد از اين بيانيه 6 بانك مشكل خود را حل كردند و در بورس نماد آنها باز شد اما در حال حاضر وضعيت 9 بانك در هاله اي ابهام قراردارد و نمادهاي بانكهاي صادرات، تجارت، اقتصاد نوين ، پارسيان ، پاسارگاد ، دي ، گردشگري و سرمايه در بازار سرمايه به دليل صورتهاي مالي متوقف  هستند  كه در صورت عدم رسيديگي به اين وضعيت برخي از اين  نمادها وارد دومين سال مشكل خود مي شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: