کد خبر: ۱۰۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 12 June 2017
کشورهایی که علیه قطر تحریم اعمال کرده اند، نیز به دلیل آسیب دیدن تجارت در منطقه، آسیب خواهند دید. اگر ما قرار است یک دلار ضرر کنیم، آنها هم یک دلار ضرر خواهند کرد.

وزیر دارایی قطر گفت:کشورهایی که علیه قطر تحریم اعمال کرده اند، نیز به دلیل آسیب دیدن تجارت در منطقه، آسیب خواهند دید. اگر ما قرار است یک دلار ضرر کنیم، آنها هم یک دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در یک کارخانه فرآوری گوشت در منطقه صنعتی دوحه، کارگران با ماسک هایی بر دهانشان، شبانه مشغول بسته بندی کردن جعبه های مرغ خام هستند.

از روز دوشنبه که عربستان، امارات، و دیگر کشورهای عربی روابط خود با قطر را قطع کرده اند و تمام راه های ارتباطی با این کشور را بسته اند، این کارگران در شیفت های اضافه کار می کنند. تحریم ها موجب ایجاد نگرانی از کمبود مواد غذایی در این کشور متکی به واردات شده است.

تلاش ها به رهبری عربستان برای منزوی ساختن قطر از طریق قطع روابط دیپلماتیک و تجاری، به اتهام حمایت از تروریزم، موجب شده تا واردات مواد غذایی به قطر از عربستان و امارات متوقف شود و مردم برای خرید و ذخیره سازی مواد غذایی به فروشگاه ها هجوم بیاورند.

این وضعیت سبب شده تا این کشور کوچک و البته ثروتمند حاشیه خلیج فارس نه تنها برای واردات مواد غذایی به کشورهایی نظیر ایران و ترکیه روی بیاورد، بلکه شرکت های مواد غذایی قطری نیز برای پر کردن قفسه سوپرمارکت ها دست به کار شوند.

احمد الخلف، رئیس شرکت اینترنشنال پروجکتس دولوپمنت که در زمینه بسته بندی گوش فعالیت دارد گفت: «ما به جای یک شیفت، در دو شیفت کار می کنیم و برای تمرکز بیشتر روی بازار داخل، صادرات را متوقف کرده ایم...برنامه هایی برای سه برابر کردن تولید داریم.»

این شرکت در تلاش است تا تولید گوشت گوساله، مرغ و گوسفند خود را دو برابر کند و به 40 تن در روز برساند.

خلف افزود، این ثابت می کند که قطر می تواند بدون اتکا به همسایگانی که تنهایش گذاشته اند، زنده بماند.

در همین حال، علی شریف العمادی، وزیر دارایی قطر امروز گفت، کشورش به راحتی می تواند از اقتصاد خود و پول ملی اش در برابر تحریم های دیگر کشورهای عربی دفاع کند.

وی افزود، کشورهایی که علیه قطر تحریم اعمال کرده اند، نیز به دلیل آسیب دیدن تجارت در منطقه، آسیب خواهند دید. «خیلی ها فکر می کنند ما تنها کسی هستیم که در این قضیه ضرر می کنیم... اگر ما قرار است یک دلار ضرر کنیم، آنها هم یک دلار ضرر خواهند کرد.»
برچسب ها: قطر ، امارات ، عربستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: