کد خبر: ۱۰۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 10 June 2017
بانكداري ايراني - بانک سینا در سال 1396 نیز از جمله بانکهای محدودی خواهد بود که رشد سود خالص 13درصدی را تجربه خواهد کرد.
 بانكداري ايراني -  بانک سینا  در سال 1396 نیز از جمله بانکهای محدودی خواهد بود که رشد سود خالص 13درصدی را تجربه خواهد کرد. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، در سال 95 اغلب بانکهای بزرگ با بحران صورتهای ملی، زیان انباشته و عدم سود آوری روبرو بودند اما بانک سینا و چند بانک محدود دیگر با عملکرد مناسب خود از این مخمصه نجات یافتند .

بانک سینا در در سال 95 1هزار و 774 میلیا رد ریال سود خالص ساخته بود که در سال 96 این بانک با 13 درصد رشد این سرفصل را به رقم 2هزار و 7میلیارد ریال خواهد رساند. بر این اساس این بانک در سال جاری 151 ریال سود خواهد ساخت .

جمع درآمدهای مشاع بانک در سال جاری 30هزار و 644 میلیارد ریال خواهد بود  که مبلغ 27هزار ریال از این درآمد متعلق به سود تسهیلات اعطایی است که نشان از تلاش بانک سینا در کمک به دولت در خروج اقتصادی دارد. زیرا این بخش با افزایش 16 درصدی روبرو شده است،  زیرا در سال  95 تنها 23هزار میلیارد ریال این بانک سود تسهیلات گرفته بود. شایان ذکر است که بانک سینا در سال 95 جزو بیشترین پرداخت کنندگان تسهیلات از طریق ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت سرمایهگذاری صنایع کوچک بوده است. 

این بانک،  با هدف حمایت از توسعه و رونق بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط، تسهیلات متعددی را از طریق ضمانتنامههای صندوق ضمانت سرمایهگذاری صنایع کوچک به این بنگاهها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور، پرداخت کرده است که اثرگذاری مطلوب و قابل توجهی در شتاب بخشی به روند تولید و همچنین حل مشکلات اقتصادی این بنگاهها داشته است.

بانک سینا  که در سال 95در راستای اجرای سیاست های توسعه ای در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک و ترویج فرهنگ استفاده از این خدمات، بیش از 95 درصد از  اسناد صادره خود در سال 95 را به صورت مکانیزه و از طریق درگاه های بانکداری الکترونیک انجام داده ، رتبه سوم تراکنش های موفق شتابی در سال 95 را نیز کسب کرد و در گزارشی که از سوی بانک مرکزی مبنی بر عملکرد سوئیچ بانک ها در سال 95  منتشر شد، بانک سینا در بین 35 بانک مورد بررسی، رتبه سوم از لحاظ درصد تراکنش های موفق شتابی را کسب کرده است.  بر اساس این گزارش عملکرد بانک سینا در حوزه تراکنش های موفق، نسبت به سال گذشته 0.12 درصد بهبود یافته است که حاکی از بازنگری در روال ها و پایش مستمر وضعیت سیستم های بانکداری الکترونیک در این بانک است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: