کد خبر: ۱۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - 09 June 2017
قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با کاهش نسبی روبه رو شده است.
قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با کاهش نسبی روبه رو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت طلا، رویترز نوشت: در حالی که جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی قرار است در جلسه شهادت سنای آمریکا شرکت کند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش، انتخابات پارلمانی بریتانیا نیز امروز برگزار می شود و همه نگاه ها به نتایج انتخابات مهم این کشور خواهد بود.

نشست بانک مرکزی اروپا نیز قرار است امروز پنجشنبه برگزار شود. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۸۵ دلار رسیده است.

جیمز کومی روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از او خواسته است تا تحقیقات درباره مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در چارچوب پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را متوقف کند.

در حالی که انتخابات پارلمانی بریتانیا امروز برگزار می شود، نگرانی های زیادی نسبت به آینده سیاسی این کشور و مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد. ترزا می نخست وزیر بریتانیا با هدف تقویت موضع حزب محافظه کار در این مذاکرات قصد دارد انتخابات زودهنگام را برگزار کند ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که این حزب احتمالا کنترل پارلمان را از دست خواهد داد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بانک مرکزی اروپا در نشست امروز خود سیاست های انبساطی پولی را حفظ خواهد کرد. گرچه روند رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو بهبود یافته است ولی نرخ تورم همچنان پایین است.

کره شمالی نیز امروز یک فروند موشک زمین به دریا را شلیک کرده است. این تازه ترین اقدام تحریک آمیز کره شمالی به شمار می رود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۱.۱۴ درصد افزایش به بیش از ۸۶۴ تن رسیده است. میزان ذخایر طلای چین نیز در پایان ماه می به ۵۹.۲۴ میلیون اونس رسیده است که نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است.

تازه ترین اخبار نشان می دهد که بانک مرکزی چین امروز قصد دارد ۱۵۰ میلیارد یوان معادل ۲۲ میلیارد دلار نقدینگی به بازار پولی تزریق کند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: