کد خبر: ۱۰۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 06 June 2017
بانكداري ايراني - بانک مسکن با افزایش سرمایه 50 هزار میلیاردی ، به سه هدف مهم خود دست یافت این اهداف ، کفایت سرمایه مناسب، افزایش تسهیلات دهی و همچنین ارتقاء امینت مالی بود .
 بانكداري ايراني - بانک مسکن با افزایش سرمایه 50 هزار میلیاردی ، به سه هدف مهم خود دست یافت این اهداف ، کفایت سرمایه مناسب، افزایش تسهیلات دهی و همچنین ارتقاء امینت  مالی بود . 

به گزارش  بانكداري ايراني ، سرمایه بانک مسکن از ابتدای امسال،با ۵۰ هزار میلیاردريال افزایش از مرز۰ ۸ هزار میلیارد ريال عبور کرد. 

این افزایش سرمایه قابل توجه،  کفایت سرمایه بانک را به استانداردهای جهانی ارتقاء داده است . در واقع کفایت سرمایه عبارت از میزان حداقل سرمایه لازم برای پوشش ریسک اعتباری و عملیاتی در بانک‌هاست. به گفته مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با این  افزایش سرمایه بانک مسکن هم اکنون این بانک قابلیت پذیرش و رویارویی با ریسک های بزرگتری را در مقایسه با سال های قبل دارد.  گفتنی است که هم اکنون حد مجاز نسبت کفایت سرمایه براساس« بیانیه بال ۱ » حداقل ۸ درصد و براساس «بیانیه بال ۲» حداقل ۱۲ درصد است؛ بنابراین هم اکنون بانک مسکن نه تنها در میان بانک های ایرانی بلکه در میان بانک های جهانی نیز از نسبت مطلوب کفایت سرمایه برخوردار است.کمیته بال یا کمیته بازل،کمیته ای بین المللی است که وظیفه اصلی آن نظارت بر وضعیت سرمایه بانک ها در کشورهای مختلف است. کمیته بال وظیفه  تعیین استاندارهای مربوط به ریسک های بانکی را نیز بر عهده دارد.

از تاثیر دیگر این افزایش سرمایه امنیت بانک است.  یکی از مهمترین حوزه های تاثیرگذاری افزایش سرمایه بانک مسکن،«توانایی اجرای طرح تضمین معاملات مسکن» است که اساسا اجرای این طرح نیازمند اتکای بانک به منابع و سرمایه های داخلی خود است و از محل سپرده های مردم قادر به پذیرش چنین ریسکی نیست.

همچنین افزایش سرمایه بانک مسکن می تواند قدرت تسهیلات دهی بانک را افزایش دهد.  یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای امری ضروری به نظر می‌رسید،و انجام آن گام مثبتی تلقی می شود اظهار کرده است که  این افزایش سرمایه قطعا توان پشتیبانی مالی بانک از خریدارن مسکن را افزایش می‌دهد. و نظر به اهمیت بخش مسکن و ساختمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، قطعا بانک مسکن می‌تواند نقش مهمی را برای توسعه این بخش ایفا کند و با توجه به اینکه در حال حاضر بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای بخش ساختمان محسوب می‌شود وظیفه سنگین و در عین حال مهمی در برابر جامعه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: