کد خبر: ۱۰۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 30 May 2017
بانكداري ايراني - بزرگترین بانک خصوصی ایران که سال 95 را با نقش آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود و حمایت از طرح های ااقتصادی بانک صادرات به پایان برد در صدد است که با تدوام این رویه ، بیش از پیش در سال 1396 بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و در خروج از رکود اقتصادی به دولت کمک کند.
  بانكداري ايراني - بزرگترین بانک خصوصی ایران که سال 95 را با نقش آفرینی در  تحقق اقتصاد مقاومتی  و خروج از رکود و حمایت از طرح های ااقتصادی بانک صادرات به پایان برد در صدد است که با تدوام این رویه ، بیش از پیش در سال 1396  بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و در خروج از رکود اقتصادی  به دولت کمک کند. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، بانک صاردات ایران در سال ٩٥ با هدف افزایش رونق اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داد و در این زمینه با پرداخت بیش از ٤٠ هزار میلیارد ريال تسهیلات به بنگاه ها  و مبلغ ٢٣٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات  به ٢١٢ هزار طرح و بنگاه اقتصادی در بخش های صنعت معدن و کشاورزی ،   قریب به 12 هزار بنگاه را مجددا در مدار تولید قرارداد که در مقایسه با سایر بانکها عملکرد درخشانی را از خود بجا گذاشته است. 

این عدد از آن روی مهم تلقی می شود که بنا به گزارش های منتشره در سال 95 در مجموع کمتر از 25هزار بنگاه در سال 95 تسهیلات در یافت کردند که حدود 11هزار مورد آن از سوی بانک صادرات پرداخت شده است. علاوه بر این، این بانک با تفکر و تلاش های برون مرزی و حرفه ای خود در عرصه بین الملل نیز دستاوردهای درخشانی را رقم زده به گونه ای که با رفع تحریم ها و تنگناهای بین المللی فعالیت های ارزی بانک صادرات ایران ٤٧ درصد رشد در مقایسه با سال قبل را در بخش اعتباری اسنادی، صدور ضمانت نامه های ارزی و حوالجات نشان می دهد، همچنین منابع ارزی این بانک در پایان سال ٩٥، در مقایسه با سال قبل ٢٥ درصد افزایش داشته و در بخش مصارف نیز ٢٤ درصد رشد را به ثبت رسانده است.  و همه  این‌ها  در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین کمک به خروج رکود اقتصادی است  و می تواند از ورشکستگی شرکتها و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک جلوگیری کند. 

به گفته مدیر عامل بانک صادرات ، اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید داخلی در واقع ترکیبی از استراتژی جایگزینی واردات و توسعه صادرات است، ازاین‌رو حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و جلب مشارکت آن‌ها در زمینهٔ تأمین مالی پروژه‌های کشور و تولید کالاهای باکیفیت و قابل‌ رقابت در سطح بین‌المللی اثر بخش است.این مهم می‌تواند به ارتقا و تنوع تولیدات داخلی کشور، ایجاد فرصت‌های جدید  شغلی، توسعه اقتصادی کشور و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهمی داشته باشد.

از طرف دیگر ، بانک صادرات که به گفته مشاور اجرایی مدیر عامل و معاون شعب و بازاریابی بانک  سال 96 را سال خلق ارزش برای مشتریان خود در نظر گرفته است ، توانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند تا جایی که در سال 96 عملکرد سامانه همبانک صادرات ایران نشان دهنده انجام بيش از ١٣ ميليون تراكنش بوده كه اين ميزان بيانگر رشد٧٤درصدی تعداد تراکنش های این سامانه در بازه زمانی یاد شده نسبت به مقطع مشابه در سال قبل مي باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: