کد خبر: ۱۰۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 29 May 2017
مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات
 باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 6 خرداد 1396 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - مارک زاکربرگ در جمع فارغ‌التحصیلان هاروارد از توسعه سیستم جهانی پرداخت حداقل عایدی ماهانه به همه مردم جهان در حد زنده ماندن حمایت کرد. چند سالی است تئوری اقتصادی universal basic income طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

شماره 2 - از بازی جدید کمپانی سازنده پوکمون به نام «مجیکارپ جامپ» (ماهی به‌دردنخور قرمز-نارنجی) ساخت «کِن سوگی موری» رونمایی شد.

شماره 3 - هوش مصنوعی دیپ مایند/ DeepMind گوگل توانست دوباره قهرمان‌بازی تخته‌ای چینی «گو» را شکست دهد.

شماره 4 - کوآلکوم در تقاضایی عجیب از دادگاه خواست تا به تأمین کنندگان قطعات اپل فشار آورده تا هزینه‌های لایسنس و ... را به اپل پرداخت کنند. کوآلکوم در این راه از فاکسکان خواسته است تا بابت استفاده از حق امتیازهایش، پرداخت مالی کند.

شماره 5 - جانی آیو، رهبر آیکونیک اپل و طراح اصلی آیفون و آی‌پاد، به سمت رئیس کالج سلطنتی هنر RCA انگلیس منصوب شد.

شماره 6 - رکورد جدید واحد پول مجازی بیت کوئین با رقم هر بیت 2800 دلار به ثبت رسید و سپس به رقم 2230 دلار کاهش پیدا کرد.

شماره 7 - فروش جعبه‌های جادویی کودی / Kodi در سایت فیس‌بوک ممنوع اعلام شد. کودی مجموعه برنامه و سخت‌افزار دور زدن «فیلم‌های کپی رایت‌دار» است.

شماره  8 - استارتاپ «فارادای فیوچر» چینی و قاتل بالقوه تسلا موتورز در حال تقلاء برای جور کردن 1 میلیارد دلار پول نقد برای ادامه فعالیت خود است.

شماره 9 - مایکروسافت موافقت خود را با پرداخت 100 میلیون دلار برای خرید کمپانی سایبری Hexadite اعلام کرد.

شماره 10- فیس بوک «نادا استیرات» را به‌عنوان قائم‌مقام بخش بازاریابی جهانی خود در کانادا و آمریکا منصوب کرد تا بتواند به جنگ تبلیغات گوگل از یک سو و نبرد با صنایع تلویزیونی در بخش تبلیغات برود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: