کد خبر: ۱۰۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 29 May 2017
نحوه خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی و حمایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای سال ۱۳۹۶ در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، تعیین شد.
نحوه خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی و حمایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای سال ۱۳۹۶ در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، تعیین شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از ایسنا، در این جلسه دولت، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را به عنوان بازارساز مکلف کرد حداکثر تا دو هفته پس از اولین عرضه هر محموله گندم در تابلو بورس، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان، نسبت به خرید آن اقدام کند.

بر اساس این گزارش، کارخانجات آردسازی نیز موظفند در صورت خرید مستقیم از کشاورزان، نسبت به پرداخت مرحله اول بهای گندم خریداری شده از طریق سامانه خرید تضمینی بانک کشاورزی اقدام کنند. مابه‌التفاوت قیمت پرداختی توسط کارخانجات آردسازی تا قیمت خرید تضمینی گندم از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور پرداخت خواهد شد.

این گزارش می افزاید در این جلسه دولت مقرر کرد محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود.

شایان ذکر است بانک کشاورزی امسال نیز به عنوان بانک عامل در پروژه خرید تضمینی محصول گندم مازاد کشاورزان تعیین شده است تا از طریق سامانه جامع الکترونیکی خرید تضمینی گندم و با هماهنگی شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی در 1132 مرکز خرید نسبت به خرید محصول و واریز وجوه گندم به حساب کشاورزان اقدام کند.

بانک کشاورزی سال گذشته با پرداخت تسهیلات و حمایت مالی از گندمکاران در کنار اجرای موفق عاملیت خرید تضمینی 11.5 میلیون تن گندم و تامین و واریز 147 هزار میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران ، بار دیگر توانمندی و شایستگی خود را به عنوان بازوی مالی دولت در بخش کشاورزی نشان داد و در این راه برای مدیریت و تامین نقدینگی لازم، که به طرز بی سابقه ای نسبت به سال 1394 بالغ بر 56 درصد معادل 53 هزار میلیارد ریال افزایش داشت، از تمام توان و امکانات خود، از جمله بازار بورس کالای کشاورزی و فروش اوراق مرابحه بهره گرفت و توانست در خودکفایی تولید گندم و کسب رکورد بالاترین میزان تولید و خرید تضمینی این محصول نقش آفرین باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: