کد خبر: ۱۰۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 07 June 2017
بانكداري ايراني -یکی از بزرگترین معضل دریافت تسهیلات در سیستم بانکی ایران ، موضوع ضمانت است. برای افرادی که در سیستم های اداری و دولتی فعال نیستند یافتن ضامن برای دریافت وام ، کاری بس دشوار بوده و در برخی مواقع تقریبا غیر ممکن است.
بانكداري ايراني -یکی از بزرگترین معضل دریافت تسهیلات در سیستم بانکی ایران ، موضوع ضمانت است. برای افرادی که در سیستم های اداری و دولتی فعال نیستند یافتن ضامن برای دریافت وام ، کاری بس دشوار بوده و در برخی مواقع تقریبا غیر ممکن است. به همین منظور، اخیرا، بانک مرکزی به منظور پوشش گسترده کارت های اعتباری در کشور و تسهیل بهره مندی تمام اقشار جامعه از تسهیلات بانکی به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها، طرح «یاراکارت اعتباری» را ابلاغ کرد.

به گزارش بانكداري ايراني ،  کارت های اعتباری یاد شده که موسوم به «یاراکارت اعتباری» است، در نهایت می تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها و ارتقای رضایتمندی جامعه از نظام بانکی و کمک به تولید و اشتغال داخلی شوند. بر این اساس اقدامات و تمهیدات لازم برای صدور و عرضه «یاراکارت اعتباری» برای سرپرستان خانوارها تحت شرایط زیر توسط شبکه بانکی اقدام می شود: ۱- تمام سرپرستان خانوارها که مشمول اخذ یارانه می باشند، می توانند با ارایه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به مؤسسه اعتباری مراجعه کنند. ۲- یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه توسط مؤسسه اعتباری صادر می شود. 

اولین بانکی که در این زمینه دست به اقدام زده است بانک کشاورزی است که تصمیم دارد تا پایان خرداد به تمام کشاورزانی که یارانه خود را از این بانک دریافت می‌کنند، داده می شود تا یارانه آنها ضمانتی برای اقساط آنها شود.

این اقدام از آن رو دارای اهمیت است که از مکانیزم ضمانت گیری مبری است . همانگونه که اشاره شد  در سیستم بانکی ایران همواره دریافت تسهیلات برای افراد عادی و کشاورزان  بسیار سخت بوده  در برخی مواقع غیر ممکن است به همین روی یاراکارت کمک می کند تا افراد از این مکانیزم پیچیده  مبری باشند . در اقدام بعدی یکی دیگر از ثمره این یارا کارت اطمنیان دادن به افراد برای عدم قطع یارانه هاست که به لحاظ روانی برای کشارزان مثبت ارزیابی می شود. 

مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی به این نکته اشاره کرد که حتی کشاورزان می‌توانند با دریافت تسهیلات از طریق همین کارت ماهانه به صورت خودکار یارانه خود را به عنوان اقساط به بانک کشاورزی بپردازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: