کد خبر: ۱۰۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017
بانكداري ايراني - بیمه سامان با داشتن 803 میلیارد ریال در حال حاضر از استانداردهای بیمه مرکزی دور بوده و به همین منظور تصمیم دارد که سرمایه خود را تا سطح استانداردها افزایش دهد.
بانكداري ايراني -   بیمه سامان با داشتن 803 میلیارد ریال در حال حاضر از استانداردهای بیمه مرکزی دور بوده و به همین منظور تصمیم دارد که سرمایه خود را  تا سطح استانداردها افزایش دهد. 

به گزارش بانكداري ايراني ،  هیات وزیران در 24 بهمن ماه سال 1395 به پیشنهاد بیمه مرکزی  اقدام به تصویب حداقل سرمایه موسسات بیمه غیر قانونی دولتی نمودند که در بند «ب » تصویب نامه هیات وزیران آمده است که موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه  آنها کمتر از ارقام مندرج در این تصویب نامه است موظفند تا پایان سال 1396 سرمایه خود را با  مفاد این تصویب نامه منطبق کنند. 

حال با توجه به مصوبه اخیر، به این علت که سرمایه بیمه سامان 618 میلیارد ریال است  این شرکت باید در این خصوص دست اقدامی بزند. این شرکت بیمه گری در حال حاضر مراحل پایانی افزایش سرمایه از مبلغ 618 میلیارد ریال به مبلغ 803.4 میلیارد ریالی را طی می کند. بنابراین ضرورت دارد تا پایان سال 1396 برابر مصوبه هیات وزیران مبلغ سرمایه این شرکت به حداقل 1500 میلیارد ریال ابزایش یابد. 

 در این راستا شرکت قصد دارد پس از اجرایی شدن افزایش سرمایه در جریان نسبت به افزایش سرمایه تا مبلغ 1500 میلیارد ریال پس از تهیه اطلاعات و کسب مجوزهای قانونی لازم اقدام کند که بخشی از آن از محل سود انباشته حاصل از معاملات تامین و عملکرد شرکت خواهد شد که شرح آن در ذیل خواهد آمد. 

رویدادهای شرکت که سود را از 283 ریال به 1078 ریال رساند عبارتند از : 

-فروش ملک در خالد اسلامبولی به ارزش  312.3 میلیارد  ریال 
-فروش ملک در یوسف آباد  به ارزش 34 میلیارد ریال 
-فروش دو ملک به ارزش 435 میلیارد ریال 
-فروش ملکی در جردن به مبلغ 390 میلیارد ریال 
-کاهش 136 میلیارد خسارت پرداختی

گفتنی است که در حال حاضر بر اساس صورتهای مالی جدید سود تقسیمی شرکت برای هر سهم 484 ریال برای 803.4 میلیارد سهم در نظر گرفته شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: