کد خبر: ۱۰۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 21 May 2017
بانکداری ایرانی ـ نقل و انتقال 189 میلیون ورقه بهادار به ارش تقریبی یک‌هزار و 523 میلیارد ریال ماحصل معاملات روز جاری در مجموع بازارهای فرابورس ایران است.
امروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه برخلاف رشد روز گذشته آیفکس، این نماگر بازار به نوسان نزدیک به صفر اما در بازه منفی بسنده کرد و به این ترتیب به توقف در پله 927 واحدی رضایت داد.

سه نماد از گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و حمل و نقل به نام‌های زاگرس، هرمز و توریل در حالی بالاترین تاثیر مثبت بر آیفکس را موجب شدند که نمادهای مارون، شاوان و ذوب تا سطح حداکثر 3 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر به جا گذاشتند.

در مجموع بازارهای اول و دوم شاهد معامله تقریبی 85 میلیون سهم به ارزش 315 میلیارد ریال بودیم و نمادهای «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. 

همچنین در حالی نمادهای «زاگرس»، «بالاس» و «توریل» تا سقف نزدیک به 6 درصد با بالاترین رشد قیمتی همراه شدند که نمادهای «غدیس»، «ثالوند» و «افرا» بالاترین افت قیمتی را تجربه کردند.

در عین حال در جریان بازار امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، آهن و فولاد ارفع و دامداری تلیسه نمونه متوقف و نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و توکاریل بازگشایی شدند. 

بازار اوراق با درآمدثابت نیز روز جاری با معامله نزدیک به یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 981 میلیارد ریال روبه‌رو شد. نماد معاملاتی «صچاد» مربوط به اوراق اجاره چادرملو سه ماهه در 27 دفعه مبادلاتی شاهد دادوستد 494 هزار ورقه به ارزش 497 میلیارد ریال بود و به این ترتیب در صدر این بازار قرار گرفت.

تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز دادوستد 39 میلیارد ریال را تجربه کرد و قیمت این اوراق در دامنه 716 تا 761 هزار ریال در نوسان بود.

در نهایت در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران معامله 101 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 148 میلیارد ریال را رقم زدند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: