کد خبر: ۱۰۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 19 May 2017
بانكداري ايراني - به پرداخت ملت گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت را منتشر و طی آن اعلام کرده است که این شرکت در سال گذشته، 7 اقدام موثر انجام داده که توانست وضعیت این شرکت را نسبت به رقبا بهبود بخشیده و در سود آوری سال 96 نیز تاثیری مضاعف بگذارد.
بانكداري ايراني - به پرداخت ملت گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت  را منتشر و طی  آن اعلام کرده است که این شرکت در  سال گذشته،  7 اقدام موثر انجام داده که توانست وضعیت این شرکت را نسبت به رقبا بهبود بخشیده و در سود آوری سال 96  نیز تاثیری مضاعف  بگذارد.  

به گزارش بانكداري ايراني ،  شرکت به پرداخت ملت که از سال 1384 ،  با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را  بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. همچنین  پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت  در این حوزه را نیز اخذ کرده است. بر اساس این گزارش ، شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.

وضعیت نیروی انسانی 
شركت  به پرداخت ملت داراي  264 نيروي انساني است كه 214 نفر در بخش عمليات و 50 نفر در بخش ستاد فعال هستند.  اين رقم در سال 1394 240 نفر بوده كه 195 نفر در بخش عمليات و 45 نفر در بخش ستاد فعاليت مي كردند. 



نسبت هاي مالي  به پرداخت ملت
 


هفت اقدام موثر به پرداخت ملت 

بر اساس این گزارش ، شرکت  به پرداخت ملت در گزارش فعالیت هیات مدیره  را در 7 بند منتشر کرد که عبارتند از : 


1-اهميت تفاهم نامه با شركتهاي الكترونيكي پرداخت كارت

به موجب تفاهم نامه منعقده با شركت شاپرك ، كليه تراكنش هاي انجام شده در پايانه هاي فروش مستقر  در مراكز فروش و شعبات بانك ملت در سراسر كشور و همچنين تراكنشهاي اينترنتي و تلفن هاي همراه كه از طريق سوييچ اين شركت صورت گرفت به سوييچ شاپرك منتقل شد. 

2-خريد 206 هزار و 995 دستگاه كارتخوان 
طي سال 1395  به موجب انعقاد قرارداد تعداد 206 هزار و 995 دستگاه  انواع كارتخوان به ارزش بالغ بر 108 ميليون درهم امارات معادل 1هزار و 118 ميليارد ريال خريداري كرده و در مراكز مختلف نصب و به بهره برداري رسيد. 
اين تعداد دستگاه بالغ بر 34 درصد نسبت به خريدهاي سال گذشته فزوني داشته است.  بر اين اساس كل خريد كارتخوان به  594 هزار و 111 دستگاه بالغ شد. 

3- تمديد قرارداد نصب ، راه اندازي و خدمات پايانه فروشگاهي  با شركت  مهندسي سيستم ياس ارغواني 

به منظور انجام عمليات نصب ، راه اندازي  و خدمات  پايانه هاي فروشگاهي  ، تفاهم نامه  نامه منعقده با شركت  مهندسي سيستم ياس ارغواني تمديد و مقرر شد خدمات فوق الذكر  توسط شركت مذكور ادامه يافته و حق الزحمه مربوط توسط شركت به پرداخت ملت  پرداخت شود. طي سال 95  بالغ بر 697 ميليارد ريال بابت  حق الزحمه مذكور هزينه شده است.  اين در حالي  است كه سال قبل اين رقم 697 ميليارد ريال بود. 

4-تبديل شركت نوع شركت و درج نام آن در سازمان بورس
در اجراي الزامات دستور العمل اجرايي جهت پذيرش سهام شركت در بورس اوراق بهادار در 24 آذر ماه 1395 با تصويب   مجمع عمومي فوق العاده صاحبان محترم سهام نو شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل و طبق نمونه  اساسنامه سازمان بورس  اصلاح و نام آن در سازان ثبت شد.

5-كارمزدهاي  دريافتي و قابل دريافت از شاپرك 

جمع درآمد هاي  حاصل از كارمزد هاي تراكنش ها طي سال 1395 بالغ  بر 3 هزار و 607 ميليارد  ريال بوده كه نسبت به سال گذشته قريب به 91 درصد رشد داشته است. 

6-تمديد قرارداد حق الزحمه شركت مهندسي سيستم ياس ارغواني بابت نصب و پشتيباني دستگاه هاي پرداخت در جايگاه سوخت 
همانند سال گذشته ، در مورد  گزارش قرارداد مذكور تمديد و از اين بابت حدود 173 ميليارد ريال به شركت مذكور پرداخت شد.

7-تسويه مالياتهاي عملكرد ، حقوق و تكليفي تا پايان سال 1394 
در سال  مورد گزارش كليه مالياتهاي عملكرد ، تكليفي و حقوقي مربوط به سالهاي 1393 و 1394  قطعي و توسيه شد. با توجه به قطعي شدن مالياتهاي سال هاي مذكور و سالهاي قبل از آن مالياتهاي عملكرد حقوق و تكليفي شركت تا پايان سال 1394 قطعي و تسويه شده و شركت هيچگونه بدهي از اين بابت به سازمان امور مالياتي ندارد. در خصوص  ماليات بر ارزش افزوده  ، ماليات بر ارزش افزوده  ، ماليات شركت  تا پايان  سال 1393 قطعي و توسيه شده و بابت سال 1394 نيز هيچگونه  بدهي ندارد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: