کد خبر: ۱۰۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 14 May 2017
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار و ۴۳ سنت رسید.
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اخراج ناگهانی رئیس اف بی آی در آمریکا موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و ارزش دلار را کاهش داده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در مسیر تغییر جزئی هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.28 درصد افزایش به 1228 دلار و 43 سنت رسید. قیمت طلا در جلسه روز پنجشنبه نیم درصد رشد داشت که بیشترین رشد قیمت یک روزه در طی یک ماه اخیر بود.

قیمت هر اونس طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1227 دلار و 70 سنت رسید.

اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برکناری ناگهانی جیمز کومی، رئیس اف بی آی موجب نگرانی سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری های امن در بازار طلا شد، اما آنچه موجب محدود شدن رشد قیمت طلا شد، این انتظار بود که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و همچنین تقویت ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

بررسی وسسه فدواچ نشان می دهد که تجار احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را صد درصد می دانند.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره دیروز با 0.7 درصد افزایش به 16 دلار و 41 سنت رسید. قیمت پلاتین 0.1 درصد کاهش داشت و به 913.65 دلار رسید. قیمت پالادیوم هم 0.2 درصد رشد داشت و به 803 دلار رسید.

مارتین آرنولد، تحلیلگر بازار بورس با اشاره به اخراج رئیس اف بی آی و اتخابات پیش رو در انگلیس، به عنوان دو منبع اصلی عدم قطعیت موجود در بازار گفت: «هر چه عدم قطعیت سیاسی در بازار تداوم یابد، قیمت طلا نیز تقویت خواهد شد.»
برچسب ها: اف بی آی ، هر اونس طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: