کد خبر: ۱۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 13 May 2017
بانكداري ايراني - بانک پارسیان از جمله بانکهایی است که در این راستا فعالیت کرده و در حوزه شناخت، سرمایه گذاری و به بار نشاندن طرح های مفید این عرصه تلاش‌های جدی کرده و اولین بانک و بنگاه اقتصادی است که در فرابورس ایران در این حوزه فعال شد.
  بانكداري ايراني -  بانک پارسیان که از بهمن 1393 مدیریت کوروش پرویزیان را تجربه می کند  در دو حوزه بهترین عملکرد را  نسبت به بانک‌های دیگر  داشته و نشان داد که در این دو حوزه پیشگام بوده است. 

 بخش نخست که در پی اجرای فرامین  رهبر معظم انقلاب بوده ،  حمایت از شرکتهای دانش بنیان است.  در بخش دوم نیز موضوع حمایت از بنیان خانواده و اعطای وام ازدواج و دیگر تسهیلات به بخشهای تولیدی برای خروج از رکود اقتصادی  قراردارد . 

به گزارش  بانكداري ايراني ، شرکتهای دانش بنیان یکی از موضوعاتی است که رهبر انقلاب همواره بدان اشاره  داشتند ایشان درباره لزوم یک طراحی دقیق بمنظور استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کردند. به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به ویژه تاکید ایشان در تیر ماه 93 مبنی بر اینکه بانک ها نقش مثبتی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند و خود را با برنامه های دولت تطبیق دهند بانک ها به خصوص اعضای کانون بانک های خصوصی کشور برای اجرای این رهنمود ها جلسات متعددی را برگزار کردند.

بانک پارسیان از جمله بانکهایی است که در این راستا فعالیت کرده و در حوزه شناخت، سرمایه گذاری و به بار نشاندن طرح های مفید این عرصه  تلاش‌های جدی کرده  و  اولین بانک و بنگاه  اقتصادی است  که در فرابورس ایران در این حوزه فعال شد. 

همچنین  در اقدامی دیگر ،  سال گذشته ، بانک پارسیان ، در مراسمی که مدیران بازار سرمایه، گروه مالی پارسیان، پژوهشگاه رویان و سایر نهادها حضور داشتند،اولین صندوق سرمایه گذاری جسورانه بازار سرمایه را معرفی کرد. گفتنی است که صندوق جسورانه رویش لوتوس در حوزه سلامت با رویکرد زیست فناوری و فینتک فعالیت می کند و امکان تجاری سازی دستاوردهای آن وجود دارد که می تواند جهشی علمی و اقتصادی در کشور ایجاد کند.

بانک پارسیان همچنین در حوزه تسهیلات دهی برای بخش های مختلف جامعه تلاش کرد .این بانک اقدام به صندوق   قرض الحسنه بانک پارسیان ، در سرفصل های مختلف تسهیلاتی پرداخت انجام داده است . این صندوق در سال 94 در زمینه ازدواج و تامین جهیزیه 451 میلیارد ریال، در زمینه درمان 27 میلیارد ریال و درزمینه تعمیر و تامین مسکن مبلغ 230 میلیارد ریال تخصیص داده شده که بیش از 70 درصد آن پرداخت کرده  به گفته مدیر عامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان این صندوق در قالب تفاهم نامه هایی که در سال های 93 و 94 با سازمان بهزیستی کشور امضا نمود متعهد به پرداخت مجموعا 63 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به افراد تحت پوشش این سازمان شد که کل مبلغ تعهد شده در سال 93 به مددجویان تحت پوشش این سازمان در قالب وام پرداخت شد و اعطای وام در چارچوب تعهدات سال جاری نیز در حال انجام است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: