کد خبر: ۱۰۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 11 May 2017
علی پی یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت تلفن همراه چین به ایالات‌متحده می‌‌رود.
علی پی یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت تلفن همراه چین به ایالات‌متحده می‌‌رود. 

زیرساخت پرداخت که حاصل تجمیع Ant Financial و امپراتوری تجارت الکترونیک علی‌بابای جک ما است، به‌عنوان بخشی از یک توافق با پردازنده پرداخت خرد فرست دیتا وارد بازار ایالات‌متحده می‌شود. علی پی به‌زودی برای چهار میلیون مشتری کسب‌وکار خانگی فرست دیتا در دسترس خواهد بود و کار خود را با شرکت Clover POS platforms شروع می‌کند.

گسترش خدمات علی پی به ایالات متحده به دنبال رشد آن در بازارهای بین‌المللی اتفاق افتاده است در همین راستا این پلتفرم سال گذشته به اروپا رسید و ماه گذشته راه خود را به آسیای شرقی باز کرد. علی پی، به ۴۵۰ میلیون کاربر خود در سراسر جهان می‌بالد اما برای اولین بار است که به بازار آمریکای شمالی وارد می‌شود.

بااینکه علی پی در سراسر کشور به‌عنوان یک‌طرف عملیات پرداخت در دسترس خواهد بود اما به دنبال به دست آوردن تمام بازار پرداخت موبایلی آمریکا، حداقل تاکنون، نبوده است. در عوض با این گسترش دامنه خدمات به دنبال ارائه خدمات برای مشتریان چینی خود در ایالات مختلف است.

سهیل باردن، رئیس بخش آمریکای شمالی علی پی در بیانیه‌ای گفت: «هدف ما گسترش خدمات پرداخت مطمئن برای بیش از چهار میلیون مصرف‌کننده چینی است که هرسال به شمال آمریکا می‌آیند.»

دو شرکت سال گذشته برنامه آزمایشی را با استفاده از پلتفرم علی پی در خرده‌فروشی‌های فرست دیتا در کالیفرنیا و نیویورک اجرا کردند.

اگر علی پی استراتژی خود را تغییر دهد در رقابت در بازار پرداخت موبایلی ایالات‌متحده جایگاه اول را خواهد داشت. اپل فاش نکرده است که چند کاربر اپل پی دارد اما تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، به‌تازگی اعلام کرده است که این سرویس در ۴.۵ میلیون خرده‌فروشی در سراسر ایالات‌متحده قابل‌استفاده است. علی پی با جامعه هدف چهارمیلیونی تنها به بخش کوچکی از بازار ورود کرده است و فضای زیادی برای رشد دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: