کد خبر: ۱۰۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 03 May 2017
معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، باراک اوباما هنوز تصمیم نگرفته تا از سیاست کناره‌گیری کند و مایل است تا برای حزب دموکرات کمپین برگزار کند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ضیافت شام سالانه حزب دموکرات شایعاتی درباره اینکه برای ۲۰۲۰ نامزد پست ریاست جمهوری می‌شود، رد کرد اما گفت او و باراک اوباما هر کاری لازم باشد برای کمک به آن انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: من و اوباما آماده‌ایم تا برای جمع آوری پول، جذب نامزدها و کمپین کمک کنیم. هرچه خواستید فقط به ما اطلاع دهید.

باراک اوباما از زمان ترک کاخ سفید در حدود ۱۰۰ روز پیش عموما در تعطیلات بوده و تنها یک‌بار در دانشگاه شیکاگو برای جوانان سخنرانی کرد و در آنجا هم هیچ اشاره‌ای به تحولات سیاسی و یا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نداشت.

معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین متعهد شد تا هرآنچه در توان دارد برای شکل گیری مناظرات عمومی از جمله کارهایی که می‌تواند به انتخاب دموکرات‌های بیشتر ختم شود، انجام دهد.

اوباما هنوز درباره بازگشت به عرصه سیاسی واکنشی نداشته و حین سخنرانی در دانشگاه شیکاگو هم گفت: مدت‌های مدیدی به این مساله فکر کرده‌ام که چه کار مهمی است که من می‌توانم به عنوان شغل بعدی انجام دهم. تنها کار مهمی که می‌توانم انجام دهم آماده‌سازی نسل آتی رهبری است تا آنها بتوانند سکان قدرت را به دست بگیرند و خط مشی تغییر خودشان را در جهان ایجاد کنند.
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، کاخ سفید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: