کد خبر: ۱۰۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 27 April 2017
بانكداري ايراني -مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با معرفی این شرکت، هدف از ورود به بازار سهام را استفاده از مزیت شناخت و مشارکت با شرکت های خارجی جهت کاهش هزینه ها عنوان کرد.
 بانكداري ايراني -مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با معرفی این شرکت، هدف از ورود به بازار سهام را استفاده از مزیت شناخت و مشارکت با شرکت های خارجی جهت کاهش هزینه ها عنوان کرد.

به گزارش  بانكداري ايراني  ،شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با سرمایه 250 میلیارد تومانی به عنوان هشتاد و سومین شرکت حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس در گروه پیمانکاری صنعتی با نماد وپسا معرفی شد تا بر اساس شرایط بازار درصف عرضه اولیه قرار گیرد.

این شرکت مادر با 4 زیر مجموعه شرکت پارت سازی ماشین پارس(گروه صنعتی پارکو) ، جهان روکش اسپادانا، اعتماد ماشین آپادانا و شرکت بازرگانی سازه طرح گستر شهر آرا در حوزه های خدمات تخصصی نصب، حمل و جابجایی سازه های سنگین، تولید فوم سخت xps، فعالیت های بازرگانی در حوزه جرثقیل های سبک و خدمات پس از فروش و فعالیت های بازرگانی مشغول به ارایه خدمات بوده و سال مالی آن از 30 آذر به 30 اسفند تغییر پیدا کرده است.

شرکت عمران سرمایه آیریک خزر با مالکیت 98 درصدی سهامدار عمده محسوب می شود و شرکت های صنعت محور دانوش،وزین سازان آریا سهم و سرمایه سازان دانوش مالک 2 درصد سهام است .همچنین 0.1 درصد سهام هم به اشخاص حقیقی تعلق دارد.

سود و زیان،اهداف و برنامه های شرکت در سال 96 از زبان مدیرعامل

علی نجفی مقدم سود عملیاتی را بالغ بر 22 میلیارد تومان و سود خالص را  به ازای هر سهم 91 ریال در سال گذشته ذکر کرد که 90 درصد آن معادل 81 ریال توزیع شده است.

وی با توجه به شرایط حال حاضر کشور و انتخابات پیش رو، سود هر سهم در سال 96 را 15.4 ریال برآورد کرد و گفت: برای سال جاری تقسیم سود 70 در صدی پیش بینی می شود.

این مقام مسئول هدف از ورود به بورس را اینطور بیان کرد : مشارکت سهامداران در راستای تولید و سودآوری هدف کلان شرکت است اما در چند سال آینده با توجه به منابع مالی ارزان قیمت این صنعت و با وجود اینکه پارکو رقیب جدی بخش خصوصی در بازار سرمایه نیست مدنظر "وپسا" این است که با ورود شرکت های خارجی ،این کمبود جبران شده و جهت کاهش هزینه ها با خارجی ها جوینت شود به همین علت از اعتبار ورود به بورس استفاده می کند.

نجفی مقدم با اشاره به اینکه اخرین افزایش سرمایه،سال گذشته و از محل اورده غیر نقدی صورت گرفت گفت: امسال قصد افزایش سرمایه نخواهند داشت.

وی با توجه به اینکه هماهنگی تاریخ و درصد عرضه اولیه به عهده فرابورس است،پیش بینی اولیه این عرضه را همان 10 درصد عنوان کرد.

نجفی مقدم پروژه های قطعی سال 96 را پروژه بوعلی سینا،بهسازی اراضی پتروشیمی کیان،پروژه پتروشیمی هنگام وعملیات نصب تالارهای پتروشیمی ونیران اعلام کرد گفت:تامین مالی این پروژه ها از دارایی ثابت است  اما اسامی 11 پروژه دیگرکه درحال مذاکره است به علت رقابتی بودن بازار ذکر نمی شود.

دیدگاه کارگزار مشاور پذیرش شرکت "وپسا"

ناصر آقاجانی مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان نیز بیان کرد: وپسا یک شرکت خانوادگی و ریشه دار در بخش خصوصی است که در این صنعت تخصص داشته و برای ورود به بازار سرمایه برنامه ریزی کرده است.

وی با توجه به اینکه این شرکت خیلی کم تحت تاثیر نوسانات احتمالی قرار می گیرد افزود: با شفافیتی که در صورت های مالی این شرکت جدید و فاقد بدهی های احتمالی وجود دارد،ابهامی برای خریداران این سهم نخواهد بود.

آقاجانی اظهار امیدواری کرد به دنبال پیشرفت صنعت، وقوع برجام و ورود شرکت های خارجی به ایران،اثرات مثبت و روند رو به رشدی را در این شرکت شاهد باشیم.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: