کد خبر: ۱۰۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 25 April 2017
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و عدم رونق ساخت و ساز، این قشر آسیب پذیر مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

 بانكداري ايراني - نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و عدم رونق ساخت و ساز، این قشر آسیب پذیر مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان آمار موثق داریم ۸۵۰ هزار کارگر ساختمانی طی دولتهای دهم و یازدهم است که طبق مدارک و آمار تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۳۹۴ بیمه شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد در مراحل مختلف نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر به دلیل نداشتن شغل کارگری از طریق بازرسی‌ها از چرخه بیمه حذف شدند و تعداد کارگران ساختمانی به حدود ۷۰۰ هزار نفر رسید.

ساداتی متذکر شد: در سال ۱۳۹۳ سهمیه‌ای داده نشد اما در سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۰۰ هزار نفر به چرخه کار اضافه و بیمه شدند.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۵ نیز ۱۰۰ هزار سهمیه به کارگران ساختمانی تعلق گرفت که هم اکنون کار آن در استانها در حال انجام است و با احتساب ۷۰۰ کارگر ساختمانی بیمه شده از قبل جمعا ۸۰۰ هزار نفر در این مدت بیمه‌ شده‌اند که سهم دولت یازدهم ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده بوده است.

به گفته ساداتی، در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده‌اند و در صورتی که ۱۰۰ هزار سهمیه اختصاص یافته در اسفند سال گذشته نیز به طور کامل اجرایی و به تعداد بیمه شدگان افزوده شود جمعا ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول کارگری درباره وعده وزیر کار برای بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال جدید نیز گفت: هر سال چنین وعده‌هایی داده می‌شود اما امیدواریم و انتظار داریم که همچون سالهای گذشته در حد وعده و وعید باقی نماند و به معنای واقعی عملیاتی شود.

وی با اشاره به رکود حاکم در بخش ساختمان گفت: متاسفانه به دلیل همین رکود، ساخت و ساز کم شده، بخش مسکن رونق خود را از دست داده است و کارگران ساختمانی بسیاری بیکار شده‌اند که دولت باید به این قشر آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: