کد خبر: ۱۰۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 24 April 2017
احتمال تمدید توافق اوپک و کاهش صادرات ایران در ماه می به میزان کمترین رقم در 17 ماه گذشته، قیمت نفت را در بازارهای جهانی اندکی افزایش داد و به بشکه‌ای 52.05 دلار رساند.
 بانكداري ايراني - احتمال تمدید توافق اوپک و کاهش صادرات ایران در ماه می به میزان کمترین رقم در 17 ماه گذشته، قیمت نفت را در بازارهای جهانی اندکی افزایش داد و به بشکه‌ای 52.05 دلار رساند.

قیمت نفت جهانی در مدار صعودی قرار گرفت به گزارش  میزان  به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پس از کاهش‌های بزرگ هفته گذشته اندکی بهبود یافت.

این بهبود ناشی از انتظار برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک بوده است اما افزایش‌ حفاری‌های آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 18 سنت افزایش 49.80 دلار فروخته شد. نفت برنت دریای شمال نیز با 19 سنت افزایش 52.15 دلار در هر بشکه معامله شد.

هرچند که اوپک متعهد شده بود تا تولید  خود را کاهش دهد اما قیمت نفت هفته گذشته به علت عرضه بالای نفت به شدت کاهش یافت.

حفاران آمریکایی برای چهاردهمین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های فعال نفتی افزودند و تعداد این دکل‌ها به 688 دکل رسید. این افزایش از رشد تولید نفت شیل در ماه می خبر می‌دهد که بیشتر افزایش ماهانه در بیش از 2 سال گذشته خواهد بود.

تولید نفت آمریکا به 9.25 میلیون بشکه در روز رسیده است که تقریبا 10 درصد از نیمه سال 2016 بیشتر است و به میزان تولید عربستان رسیده است.

هر دو شاخص نفتی از پایان سال گذشته تاکنون بیش از 7.5 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است به منظور توقف کاهش قیمت نفت، پنلی متشکل از اوپک و دیگر تولیدکنندگان پیشنهاد تمدید توافق کاهش تولید را از ماه ژوئن برای 6 ماه دیگر داده‌اند.

به گفته تاجران، این پیشنهاد و همچنین انتظار برای کاهش تولید نفت ایران سبب شد تا بازار اندکی با افزایش روبرو شود.

صادرات نفت ایران در ماه می در آستانه رسیدن به کمترین میزان در 17 ماه گذشته قرار دارد که نشان‌دهنده مشکل این کشور در افزایش صادرات پس از خالی کردن ذخایر روی آبش دارد.
برچسب ها: نفت جهانی ، اوپک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: