کد خبر: ۱۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 19 April 2017
تعداد کاربران اینترنت کشور در دوره دولت یازدهم به حدود ۴۳ میلیون نفر رسیده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد کاربران اینترنت کشور در دوره دولت یازدهم به حدود ۴۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی عصر چهارشنبه (۳۰ فروردین) ضمن افتتاح ۱۰۵۲ طرح مخابراتی استان کرمانشاه، به پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: در ابتدای فعالیت این دولت روستاهای کشور مجهز به اینترنت نبودند ولی امروز ۲۷ هزار روستای کشور به اینترنت دسترسی دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای برخوردار از اینترنت نسل سوم تلفن همراه از سه شهر به ۹۱۰ شهر در این دولت، گفت: همچنین در ابتدای فعالیت این دولت هیچ شهری در کشور از نسل چهارم تلفن همراه برخوردار نبود ولی اکنون ۷۴۲ شهر کشور از تلفن همراه نسل چهارم برخوردارند.

واعظی همچنین به پیشرفت‌های رخ داده در استان کرمانشاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: سه و نیم سال پیش که به کرمانشاه سفر کردم ضعف زیادی در زیرساخت‌های ارتباطی استان وجود داشت که با توجه به نیاز استان در این حوزه و همچنین موقعیت استان، برنامه‌ریزی مفصلی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان صورت گرفت و  امروز شاهد توسعه استان در این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات 11 برابر شدن پهنای باند استان، توسعه ۱۰۰ کیلومتری فیبر نوری و توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاها را از جمله اقدامات انجام شده در این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ شهر استان  از نسل چهارم تلفن همراه و ۱۲ شهر نیز از نسل سوم برخورداند و بنا داریم تا پایان عمر دولت تمام شهرهای استان از نسل سوم تلفن همراه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در این دولت حدود ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، گفت: بنا داریم تا پایان عمر دولت ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر در این استان سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش ایسنا، برای افتتاح این ۱۰۵۲ طرح مخابراتی در استان کرمانشاه، بیش از ۲۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: